Model Lasswella

Nasza ocena:

3
Pobrań: 322
Wyświetleń: 2562
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Model Lasswella - strona 1 Model Lasswella - strona 2 Model Lasswella - strona 3

Fragment notatki:

MODEL LASSWELLA komunikacja perswazyjna - akt komunikacji jest wywieraniem wpływu nadawca treści kanał odbiorca skutek MODEL SCHRAMMA wspólnych doświadczeń - one zbliżają, dekodowanie, łatwiejsze zrozumienie źródło kodowanie sygnał dekodowanie (kodujemy tak by adresat mógł to odkodować) adresat MODEL LAZARSFELDA, KATZA dwustopniowy odbiorca I odbiorca IV nadawca przekaz kanał opinion leaders odbiorca II odbiorca V odbiorca III odbiorca VI opinion leaders - pośrednicy w procesie komunikacji, ogłaszają wiadomość dla tłumu, np. starosta, prawa ręka, która nagłaśnia, wzmacnia komunikat; model sprawowania schierarchizowanego władzy (metaforycznie)
Efektywność form przekazu najbardziej efektywne rozmowa bezpośrednia dyskusja w małej grupie przemowa do większej grupy rozmowa telefoniczne ręcznie pisana notatka notatka pisana na maszynie drukowany list broszura wysyłana pocztą artykuł w prasie specjalistycznej wiadomość w gazecie reklama w mass mediach plakaty, tablice ogłoszeniowe, outdoors najmniej efektywne najbardziej efektywne : formy bezpośrednie, uczestniczące, w małych grupach
Funkcje komunikacji :
przekaz informacji - suchy przekaz konkretnej informacji - „jutro o 9.00 wypływamy na spływ”
organizowanie otaczającego nas świata, tworzenie struktur
motywowanie do aktywności
wywieranie wpływu i sprawowanie władzy
MOŻLIWE EFEKTY KOMUNIKOWANIA zmiana postawy - najbardziej skrystalizowanie postawy brak zmiany - najbardziej prawdopodobne zwątpienie
Zasadnicze elementy komunikacji negatywnej - w celu sprowokowania kłótni - stosowanie etykiet - formy przymiotnikowe w komunikacji werbalnej, etykiety osądzające - sarkazm - różne formy negatywnego sarkazmu wywołującego agresję, negatywne emocje - odgrzebywanie przeszłości - niszczy możliwość znalezienia wspólnego mianownika, negatywne porównania - komunikaty osądzające - np. „nigdy mi nie pomagasz”, - zastraszanie - „jeżeli tak to wycofujemy się, rezygnujemy”
Style komunikowania 1. pasywny - tłamszenie, wygaszanie uczuć, więcej się słucha niż mówi, brak kontaktu wzrokowego, nie potrafi się prosić dla siebie, chowanie się za czymś 2. agresywny - często prowadzi komunikat roszczeniowo = oskarżeniowo, sugeruje swoja nieomylność, podkreśla się wyniosły styl bycia w komunikacie - podniesiony, krzykliwy głos, obojętny wzrok zapatrzony w nas, dłonie na biodrach - dynamiczna komunikacja niewerbalna - mówca wyraża swoje uczucia, dba o to aby rozmowa działa się wg jego założeń 3. asertywny - uważne słuchanie drugiej strony ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz