Model łańcucha interakcji - ćwiczenia

Nasza ocena:

3
Pobrań: 371
Wyświetleń: 2471
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Model łańcucha interakcji - ćwiczenia - strona 1

Fragment notatki:

Model łańcucha interakcji- Patrycja Cross
Okres przejściowe miedzy Informacja
Fazami zyciwego cyklu
Samoocena Ważność celow i oczekiwanie bariery partycypacja
ze uczestnictwo oświatowe pozwoli osiągnąć te cele Postawy wobec
ksztalcenia
Zjawisko swiadomej celowej aktywności człowieka autorka ujmuje poprzez psychiczny mechanizm oczekwian.
Ci którzy nie mieli porazek w oswiacieà pozytywny stosunek; może on być wzmacniany przez przejmowanie ostaw środowiska, osob znaczących; jeśli pozytywnym postawa i wysokiej samoocenie towrzyczy przeświadczenie ze oswiata pomoze siagnac cenne rzeczy to motywacja jest wyoka.
Ten psychiczny mechanizm nie dziala niezależnie od sytuacji życiowej (bariery: brak kasy); zalezy tez od informacji o istniejącym w danym zakresie możliwościach (duza rola dobrego poradnictwa).
Okresy przejsiowe miedzy….--fazy zycia wprowadzili psychologowie którzy mowia ze przez cale Zycie tworzymy osoboowsc, kazda kolejna faza inna. Kazda faza jest miedzy okresami pzejsciowymi- to sa okrsy dramatyczne dla clzowieka, kiedy staje w zupełnie nowej sytuacji z jakiegos powodu(utrata raxcy). Rodza sien owe pytani i musi wszystko budowac na nowo. Sa one korzystne w sensie edukacji bo wypelnia pustke odczuwana przez clzowieka oraz proponuje rozne alternatywy aksjologiczne. Akceptacja jakiego nowego zbioru wartości pozwala na ponowne sformułowanie celow.
Koncepcja ta ujmuje motywacje nie jako pojedynczy akt psychiczny ale jako wysoce złożony i długotrwały proces. Sklada się z czynnikow nie tylko teraznijszych ale i minionych. Tworzy to lancuch interakcji który okresla jakim człowiek jest realnie i to jaki poprzez oświatę może być potencjalnie.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz