Cykl ucznia się Lewina - ćwiczenia

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 959
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Cykl ucznia się Lewina - ćwiczenia - strona 1 Cykl ucznia się Lewina - ćwiczenia - strona 2 Cykl ucznia się Lewina - ćwiczenia - strona 3

Fragment notatki:

Cykl ucznia się Lewina
Centralne ogniwo uczenia się to dosw *jako przezywanie danej syt.)
 
Konkretne przezycie
 
Aktywne Eksperymentowanie                                     Refleksja i obserwacja
 
Uogólnianie (teoria, pojecie jako podstawa kolenych działań)
 
Ludzie dysponuja roznymi stylami uczeni si. Przyrównywane sa one do podstawy nawykowej
Style poznawcze- model zachowania, z ktoregu człowieka korzysta,kiedy rozwiazuje zadanie poznawcze
Styl funkcjonowania psychicznego- względnie staly sposób zorganizowania działań, cyznnosci poznawczy, reakcji emocjonalnych)
Źródła
- procesy psychiczne
- doswiadczeine indywidualne
Roznice indywidua. Dotyczące stylow
- spostrzeganie
- uczenie się
-myslenie
Modele pracy edukacyjne z ludzmi dorosłymi
3 modele:
technologiczny ed.formalna
humanistyczny ed.pozaformalna (kursy)
krytyczny ed.nieformalna (całoroczne uczenie się)
Elementy kryterium
funkcja ucznia
funckja nauczyciela
jak jest spostrzegana wiedza
Ad.1 (tech.)
istotą jest to, by posiąśc pewną wiedze
wiedzadosw
nauczyciel- rola dominująca
wazna jest metoda nauczania
proces nauczania
wiedza ma ustrukturyzowana postac, eksperci slekcjonuja wiedze, wiedza o charakterze obiektywnym
proces kublowy- przelewanie wiedzy
3 światy rzeczywistośc
przemioty zewnętrzne
przeżycia
idee,wiedza (
miedzy światem c i b jest transfer bezpośredni, a między c i a jest pośredni
widza jest czynnikiem rozstrzygajacym
Rola ucznia
przyswajanie
istota poznajaca
kubel, jest pusty lub prawie pusty, nauczyciel będzie lejkiem wlewal wiedze
doswiadczenie jest przeszkoda w przyswajaniu prawdziwej wiedzy
Rola nauczyciela
f.decydencka
ulewanie przez lejek gotowej wiedzy
centrum uwagi
odpowiada za wyniki ksztalcenia i caly proces edukacji
podstawowy element edukacji dobrze dobrana metoda
Istota edukacji: dodawanie wiedzy do cłżźowieka, zwiększanie jego sprawności w działaniu na rzecz systemu
Ad.2 (hum)
doświ.wiedza
uczen w centrum
zaspokajanie ludzkich potrzeb, potrzeby wynikajacej z samego postrzegania ucznia
zdobywanie kompetencji


(…)

… aspiracjami a mozliwosciami; pomaga zidentyfikowac problemy zyciowe
środowisko edukacyjne charakteryzowane przez komfort, szacunek,samopomoc, zaufanie, akceptacje roznic/ 2) nauczyciel tworzy warunki komfortu(meble) i stymuluje interakcje; n.akceptuje wszystkich; dazy do budowania stosunkow zaufania i przecidziala rywalizacji; ujawani swoje emocje słuchacze postrzegaja cele ucznia jako wlasne/ 2)n. wlacza…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz