Uczenie się w perspektywie socjokulturowej

Nasza ocena:

3
Pobrań: 350
Wyświetleń: 2877
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
 Uczenie się w perspektywie socjokulturowej - strona 1

Fragment notatki:

Uczenie się w perspektywie socjokulturowej
 rola nauczyciela :
 n-el wspiera i pomaga w procesie naucznia
 nie rozwi¹zuje problemów za ucznia, tylko daje wskazówki
 docenia wysiłek ucznia
 pogłębia w uczniu metodę naukowego poznania
 zwraca uwagę na rozwój i postępy ucznia
 dostarcza motywacji
 organizuje środowisko uczenia się ucznia
rola ucznia :
 uczeń jest naukowcem, odkrywa
 stawia pytania, jest głodny wiedzy
 aktywność własna
 zdolność do koncentracji
 umiejętność korzystania ze wskazówek
 umiejętność korzystania z materiałów podstawionych przez nauczyciela i z nabytej
wiedzy
 refleksja ucznia nad tokiem jego uczenia się i myślenia
wskazówki:
 indywidualne patrzenia na ucznia
 współpraca nauczyciel – uczeń
 stwarzanie warunków motywujących do pracy
 wzbudzanie w uczniu poczucia sensu wykonywanej przez niego pracy
 rozbudzanie rzeczywistej aktywności dziecka, co zachęca dziecko do podejmowania
inicjatywy
 stawianie sobie celów przez ucznia
 świadomość dziecka co do podejomwanych działań i odpowiedzialność za nie
 należy wykorzystywać informacje zwrotne wychodzące od uczniów
 n-el daje możliwość dziecku odnalezienia swojej tożsamości – tożsamość ucznia, w
grupie społecznej
uczenie się:
uczenie się jest aktywność nauczyciela (wspieranie, pomaganie) i ucznia w sferze rozwoju
uczenie się jest zmianą w relacjach umysł-świat
uczenie się jest procesem społecznym
uczenie się jest mediowanie znaczeń
proces uczenia się ma intymną naturę (współpraca, kultura, refleksja, odpowiedzialność)
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz