Mikroekonomia - pojęci Duopol

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 889
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Mikroekonomia - pojęci Duopol - strona 1

Fragment notatki:

Duopol - forma oligopolu , w której dany rynek opanowany jest przez dwóch niezależnych od siebie producentów . Zaopatrują oni znaczną liczbę odbiorców, ale żaden z nich nie jest w stanie opanować całego rynku. Wejście innych firm na taki rynek jest bardzo trudne ze względu na konieczność poniesienia ogromnych nakładów kapitałowych i sprzeciw dotychczasowych jego uczestników niewielka liczba producentów opanowała rynek danego produktu istnieje silna współzależność pomiędzy przedsiębiorcami - każdy oligopolista maksymalizując zysk musi uwzględniać decyzje konkurentów względna stabilność cen na rynku na rynku oligopolistycznym nie występuje konkurencja cenowa , natomiast występuje konkurencja niecenowa. Odnosi się ona do: warunków sprzedaży dobra, serwisu, gwarancji, jakości sprzedawanych dóbr (np. gratisy) producenci dzielą rynek (podział rnku może przebiegać w różny sposób, np. my swoją coca cole sprzedajemy tylko u siebie w Polsce, tak samo robią Niemcy i Szwedzi itp.) określanie kwot rynkowych ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz