Mierniki, sem IV

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 896
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Mierniki, sem IV - strona 1 Mierniki, sem IV - strona 2

Fragment notatki:

Mierniki : To kryteria przy użyciu których jesteśmy w stanie określić ilościowo stopień osiągnięcia celów strategicznych ( jak będziemy sprawdzać czy zmierzamy tam dokąd chcemy?)
Rolą mierników jest pomagać w motywowaniu organizacji, aby podążała w kierunku wizji strategicznej. Mierniki pokazują konkretne powiązania ze strategia ( celami organizacji) Motywacja organizacji: Mierniki funkcjonują jako narzędzie stymulujące pożądane zachowania
Mierniki ukierunkowują indywidualnych pracowników na to co musza zrobić dla strategii organizacji Ewaluacja strategii i strategicznego uczenia się : Kierownictwo wykorzystuje mierniki do testowania postępu organizacji w osiąganiu strategicznych celów Mierniki pokazują związki miedzy strategicznymi celami i są stałym testem zasadności strategii. MIERNIKI: Perspektywa finansowa - EVA , Rotacja należności Perspektywa Klientów - Satysfakcja klientów , Dostawy na czas Perspektywa procesów wewnętrznych Długosc cykli produkcyjnych , Jakos procesow Perspektywa wiedzy i rozwoju- Zaangażowania pracownikow , Morale pracowników Mierniki - formy: Liczby absolutne Indeksy Procenty Rankingi Klasyfikacje Współczynniki
Perspektywa finansowa: Mierniki realizacji celów : - ekonomiczna wartość dodana, wartość dodana dla akcjonariuszy- pożądana tendencja wzrost - jednostkowy koszt wytwarzania wyrobów- spadek , - dywersyfikacja przychodów Wskaźniki przyszłego sukcesu : -wskaźnik kosztów stałych- obniżka ( tendencja pożądana) , -marża na produkcje- wzrost Perspektywa klienta : Mierniki realizacji celów: -udział procentowy naszej firmy w określonym segmencie- wzrost -stopa pozyskania klientów - % wzrost - stopa utrzymania klientów -% wzrost Wskaźniki przyszłego sukcesu: -poziom satysfakcji klientów-wzrost - siła relacji z klientami -wzrost - czas poświęcony klientowi Perpektywa procesów wewnętrznych : Mierniki realizacji celów:
-przychody uzyskiwane z nowych produktów-% wzrost - liczba nowych produktów/usług wprowadzanych na rynek -czas realizacji zamowienia
-wskaźnik wydajności operacyjnej

(…)

… jako narzędzie stymulujące pożądane zachowania
Mierniki ukierunkowują indywidualnych pracowników na to co musza zrobić dla strategii organizacji Ewaluacja strategii i strategicznego uczenia się : Kierownictwo wykorzystuje mierniki do testowania postępu organizacji w osiąganiu strategicznych celów Mierniki pokazują związki miedzy strategicznymi celami i są stałym testem zasadności strategii. MIERNIKI…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz