Miejsce promocji w marketingu

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 2583
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Miejsce promocji w marketingu - strona 1

Fragment notatki:

Sam zobacz.

Miejsce promocji w marketingu: Marketing to (1)filozofia orientująca firmy na osiąganie własnych celów ekonom poprzez rozpoznawanie potrzeb nabywców a jednocześnie zbiór narzędzi pozwalających firmom wpływać na środowisko rynkowe, w którym działają (2)działalność gospodarcza polegająca na: A)identyfikacji specyficznych rynków, produktów i usług B)identyfikacji obecnych i przyszłych potrzeb i oczekiwań, jakie występują na tych rynkach C)kierowanie rozwojem produktów i usług tak, aby zaspokajały one potrzeby nabywców przynosząc zysk firmie D)magazynowanie, sprzedawanie i fizyczne dostarczanie produktów i usług ostatecznemu konsumentowi lub użytkownikowi. Główne narzędzia marketingu: 1)produkt, który w wyniku odpowiednich badań marketingowych powinien być dopasowany do potrzeb nabywców 2)cena, której poziom powinien odpowiadać nie tylko kosztom firmy, ale przede wszystkim być zgodny z pozycją przeds na rynku i sytuacją konkurencyjną 3)kanały dystrybucji -czyli sposób doprowadzania produktu do końcowego odbiorcy, uwzględniający optymalną dostępność towaru dla nabywcy lub użytkownika 4)promocja -działania inf-nakłaniające, które mają przyczynić się do wzrostu popytu na towary danego przeds. Promocja to: 1)marketingowe oddziaływanie na klientów i potencjalnych nabywców, polegające na dostarczaniu inf, argumentacji, obietnic, zachęty skłaniających do kupowania produktów, również wytwarzających opinię o przeds. usługowych, produkcyjnych i handlowych 2)oddziaływanie na rynek nabywców, 3)komunikowanie się firmy z rynkiem nabywców. Cele promocji: (ujmowane mogą być w różnych zakresach czasowych w zależności od czasu oczekiwanych efektów) 1)krótkookresowe (operacyjne) -obliczone na przeprowadzenie krótkiej akcji promocyjnej towaru 2)średniookresowe (taktyczne) -organizowane na zwiększenie stopnia znajomości akceptacji produktu w określonych segmentach rynku 3)długookresowe (strategiczne) -kampanie promocyjne związane z wejściem produktów lub firm na nowe rynki. Podział celów wynikający z zakresu podejmowanej działalności: ekonomiczne (wzrost dochodu, obniżanie kosztów), społeczne (np. restrukturyzacja wizerunku). Funkcje promocji: 1)informacyjna: komunikowanie się z rynkiem (edukacja konsumenta, uświadomienie go, że powstał nowy produkt), łączenie opracowanej strategii market. ze zjawiskiem występującym na rynku 2)wspierająca sprzedaż (składa się z funkcji pobudzającej i konkurencyjnej. Uwarunkowania promocji: zależy ona od wielu czynników np. od: zamierzenia przeds. w stosunku do danego rynku, konkurencji, charakteru rynku, rodzaju i jakości sprzedawanych towarów (dobra konsumpcyjne=/?przemysłowe: reklama=3, promocja sprzedaży=2, sprzedaż osobista=1, public relations), stopnia wprowadzenia produktu na rynek, stopnia zróżnicowania produktu, stosunku nabywców do towarów, usług firmy. Powiązania promocji z innymi elementami marketingu:

(…)

…, coroczne raporty, akcje dobroczynne. Marketing bezpośredni: katalogi, listy, telemarketing, połączenia elektroniczne. Rynek promocji i jego uczestnicy: najważniejsi uczestnicy rynku promocji: 1)przedsiębiorstwa przemysłowe, handlowe, usługowe-inicjatorzy i organizatorzy, zleceniodawcy promocji 2)agencje promocji lub reklamy- twórcy pomysłów i wykonawcy przekazów promocji 3)media-prasa, radio telewizja…
… reklamowego znajdującego się w tle relacjonowanego wydarzenia. Zasady zamieszczania reklam w prasie: Art. 36 prawa Prasowego bezwzględny wymóg oznaczania reklam i ogłoszeń w sposób nie budzący wątpliwości, że jest to reklama. Zasady zamieszczania reklam w Radiu i Telewizji: - Ustawa o radiofonii i telewizji z 29.12.1992r DZU 7/1993 poz 34; - Rozporządzenia KRRiTV; - Wewnętrzne unormowania poszczególnych…
…, zmniejszają się kolejki w sklepach. Marketing bezpośredni: 1)telemarketing- zamówienia przez telefon. 2)reklama telewizyjna- reklama bezpośredniej reakcji.

… sprzedawców z nabywcami 3)promocja dodatkowa (sales promotion) zespól środków zwiększających stopień atrakcyjności produktów dla nabywców i zwiększający ich skłonność do zakupu. 4)public relations - zespół działań mających na celu uzyskanie zrozumienia i zaufania opinii publicznej wobec przedsiębiorstwa i stworzenie atrakcyjnego wizerunku firmy 5) marketing bezpośredni-wykorzystanie listy telefonów…
… (nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale......np. 1)Sytuacja: nowy produkt, Cele: zwiększyć świadomość istnienia produktów wśród klientów(wesprzeć prezentację produktu na targach, wystawach; wspomóc działanie przedstawicieli handlowych); 2)Sytuacja: istniejący produkt, Cele: zwiększyć poziom sprzedaży zachęcając klientów do wizyty w sklepie lub nadsyłania zamówień pocztą; wesprzeć działania przedstawicielstw handlowych. 3…
… i dwustronna (najskuteczniej oddziałuje na publiczność, która jest negatywnie nastawiona do nadawcy, która jest wykształconym i mającym dostęp do kontrargumentów audytorium). Kolejność prezentacji: efekt zaskoczenia czy efekt ostatniego słowa? Kształt przekazu: w ogłoszeniach drukowanych np.: tytuł, wzór, ilustracja, kolor; w radio np.: dobór słów, głos, wokalizacja; w tv oprócz w.w. także mowa ciała. Źródło…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz