To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Międzynarodowe systemy hotelarskie prof. zw. dr hab. Leszek Żabiński
Wykład 9
Łańcuch wartości = przedsiębiorstwo wytwarza okreslona wartość, wymaga to roznych działań w przeds.:
Na wartość produktu gastronomicznego:
Dzial zakupu
Dzial przygotowania produktu
Dzial promocji [marketingowy]
Dzial sprzedazy
ACCOR = największy MSH w Polsce, dziala przez 11 marek. Jedna marka ma na ogol 1 standard.
Działalność MSH w Polsce.
Dziala ich kilkanaście [sa roznej wielkości]
Accor francuski w obrebie którego dziala polska marka ORBIS.
Qubus 12Hoteli 1Motel
Best western 9H 3M
Luxur Hotels 9H 2M
InterContinetal 7H 3M
Struktura standardowa [kategoryzacyjna] hoteli systemowych w Polsce:
- hotele luksusowe
- h. klasy średniej
- h. ekonomiczne = nizszy standard ale niewiele nizszy, przeznaczone dla ludzi dosyc zamożnych,
Wyrazem standardu usługi jest marka.
Nie zawsze jest, ze dana marka ma tylko 1 kategorie gwiazdkową
np. Novotel z zalozenia 3* ale Novotel Krakow 4*
Markur z zalozenia 4*, w Polsce 3*, gdzies jeden ma 4*
W Polsce najwięcej hoteli 3*, strukturalnie 40%
1,2* = najmniej ich jest
4* = 25%
5* = 12%
MSH najpierw w Polsce zainteresowalo się najwyższymi *** a teraz już nie. Jak to wytłumaczyć?
Skończył się komunizm
Rynek PL nienasycony
Papież
Ladne dziewczyny
Tansze wakacje
Otwarcie granic
Zaczely się pojawiac grupy mniej zamożne, trzeba było przesunąć zainteresowanie na hotele z mniejszą ilością gwiazdek.
Transport przesunął się z kolejowego na drogowy
MSH w Polsce:
Mazowieckie - stolica, centrum działań biznesowych
Slaskie Małopolskie
Dolnośląskie
Wielkopolskie
Pomorskie
W jakim kierunku hotele systemowe będą się rozwijaly?
Tendencje rozwoju:
Różny sposób rozwoju tej sieci MSH
Biznes
Technologia - msh sa źródłem technologii, dzieki wysokim technologiom, wysokim poziomem zarzadzania i strategii marketingowej działały skuteczniej.
Perfekcyjna strategia segmentacji - kategoryzacja, gwiazdki
5* charakterystyczne cechy:
Specjalne traktowanie goscia pod każdym względem
Przekraczanie oczekiwan gosci = wprawianie gosci w zachwyt np. parking strzezony
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)