To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Międzynarodowe systemy hotelarskie prof. zw. dr hab. Leszek Żabiński
Wyklad 9
Pozytywne strony MSH:
Strona podażowa: napływ technologii, nowe sposoby tworzenia ofert, większa oferta
W PL na początku były to marki większej liczby gwiazdek
= ściśle dostosowywanie do potrzeb i oczekiwań klientów, ścisła segmentacja rynku
= pokoje dla palących/niepalących, rodzin z dziećmi, dobre przygotowanie parkingów
W Polsce wzrosła przez MSH podaż wiec zaczęły się wolny cenowe i ich obniżka.
Ujemne strony wejścia MSH:
Odpływ funduszy - cześć zysku odpływa za granice
Zagraniczne hotele domagają się szczególnych warunków np. zwolnienia z podatków, ulgi,
Korzystanie z zagranicznych banków
Przywożenie własnej kadry zarządczej, w Polsce brak regulacji o `konkurencji' z krajowymi dostawcami
Nie korzystają z miejscowych dostawców zbyt często
Krajowe firmy hotelarskie poczuły się zagrożone ze nie maja takiego potencjału by konkurować z MSH.
MSH zaczęły tworzyć porozumienia marketingowe i jeszcze bardziej konkurowały
Polskie porozumienia:
Polis Prestige Hotels & Resorts ok 40obiektow
Polska Grupa Hotelowa 127
Leasure & Heritage 141
Start Hotel 26
Polskie Stowarzyszenie Bed&Breakfast 70
Royal Club Hotel 150
Te porozumienia podjely walke przeciw zagranicznym MSH
Podmioty, które wchodza w porozumienie nie mogą być jednoczesnie w MSH. Wyjatek - hotel Sobieski. Jest się przyjetym na podstawie zaproszenia od porozumienia, nie można tak po prostu zapisac się do porozumienia; Wspolne cechy:
trzeba mieć rekomendacje
działać na rynku przez co najmniej 3miesiace,
mieć dobre zaplecze rekreacyjne
hotel co najmniej 3***
wyróżniający standard i jakość usług
nacisk na lokalny, narodowy charakter produktow
Co naklania przeds. do zawarcia takiego porozumienia?
Chca przeciwstawic się silniejszemu podmiotowi na rynku
Lepszy wizerunek firmy, czujemy ze przybyliśmy do obiektu gdzie będzie dobra obsluga
Chec podzialu kosztow - kształcenie kadry kierowniczej, dzialania marketingowe, reklama hotelu, podmioty się wzajemnie polecaja.
Analiza potrzeb klienta [konfrontacja potrzeb lienta z nasz oferta], precyzyjniejsze okreslenie oferty np. hotele przyjazne dla środowiska,podnoszenie aspektow ekologicznych w PR.
= kształtowanie oferty dopasowanej do potrzeb
= dystrybucja oferty programu marketingowego - sprzedaz internetowa
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)