Międzynarodowe systemy hotelarskie- wykład 8

Nasza ocena:

5
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1008
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Międzynarodowe systemy hotelarskie- wykład 8 - strona 1 Międzynarodowe systemy hotelarskie- wykład 8 - strona 2

Fragment notatki:

Międzynarodowe systemy hotelarskie prof. zw. dr hab. Leszek Żabiński
Wykład 8
Uwarunkowania o charakterze globalizacyjnym.
Globalizacja = przenikanie się kultur, procesow gospodarczych, wpływow ekologicznych, terroryzmu, wiedzy w skali swiatowej [miedzy panstwami, kontynentami]
= proces integrowania się [scalania /laczenia się współpracy]
= konwergencja - upodabnianie się [modele gospodarek się upodabniaja]
Globalizacja przebiega w procesach mikro i makroekonomicznych.
Konsument globalny =/= konsument lokalny [etnocentryczny] Kosmopolita, chce tylko lokalne, krajowe
wszedzie jesc to,
co u siebie
Glokalność = lączenie tego, co uniwersalne z lokalna specyfika miesca pobytu.
Segmentacja rynku = podzial rynku które obsluguje dane przedsiębiorstwo na grupy o podobnych preferencjach, cechach.
Strategia marketingu masowego [10 segmentow]
Strat. marketingu scentrowanego [1 segment]
Strat. marketingu zróżnicowanego [ kilka segmentow]
MSH = koncerny hotelarskie maja określone marki
- M1 - marka najwyższej polki
- M2 - dla rynku sredniego
- M3 - dla rynku dolnego
Tendencja: odchodzenie od strategii marketingowej masowej na zroznicowaną
Tendencja II: koncerny które kiedys opieraly się na głównych markach teraz przerzucaja się na bardziej popularne marki.
Tendencja antyglokalizacyjna: nie ma jednolitego standardu kategoryzacyjnego w Europie.
Kategorie hotelowe USA: Europa
Kat. klasy wyższej [ kat. hoteli lux] gwiazdki
Kat. klasy sredniej
Kat. hoteli ekonomicznych
Kat. tanich hoteli
Strategia marki.
Marka = zbior wyróżników charakteryzujących dany produkt lub usługę/przedsiębiorstwo/branze lub kraj i odróżniających go od konkurencji Poziom marki na poziomie kraju
Poziom marki na poziomie calego sektora/branży
Poziom marki na poziomie przedsiębiorstwa
Poziom marki na poziomie produktu
Składniki marki:
Znak towarowy
Logo
Sygnaly muzyczne niektórych stacji
Marka = produkt markowy
W marce sa korzyści materialne, funkcjonalne, emocjonalne.
Strategie 1 marki albo strategia wielomarkowa [drzewo markowe] np. ACCOR
Na globalizacje wpłynęły czynniki popytowe, podazowe i specyficzne:
Rozwoj komunikacji [nowe typy samolotow odrzutowych]
Rozwoj taniego lotnictwa


(…)

… wpłynęły czynniki popytowe, podazowe i specyficzne:
Rozwoj komunikacji [nowe typy samolotow odrzutowych]
Rozwoj taniego lotnictwa
Dzialania rzadu USA [deregulacja rynkow kapitalowych, rzad namawial by hotele zakładały filie w Amer. Łacinskiej]

... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz