Międzynarodowe systemy hotelarskie- wykład 2

Nasza ocena:

5
Pobrań: 210
Wyświetleń: 861
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Międzynarodowe systemy hotelarskie- wykład 2 - strona 1 Międzynarodowe systemy hotelarskie- wykład 2 - strona 2 Międzynarodowe systemy hotelarskie- wykład 2 - strona 3

Fragment notatki:

Międzynarodowe systemy hotelarskie prof. zw. dr hab. Leszek Żabiński
2 wykład - Przedsiebiorstwo hotelarskie i ich rynki i produkty.
Przedsiebiorstwo sieciowe sklada sie przeds. pojedynczych. Dochodza do tego obiekty hotelarskie w innych branzach tzw. jednostki organizacyjne np. sklepy, magazyny w przypadku obiektow handlowych.
Najwazniejsze problemy zarzadzania obiektami:
Zarzadzanie przeds.osobnym i sieciowym. Inaczej sie zarzadza siecia hoteli i koncernem hotelarskim lub pojedynczym hotelem.
1. Cel istnienia, działania przedsiębiorstwa.
2 alternatywy:
* zyskowność - dzięki niej wszystkie inne interesy mogą być zaspokojone. * orientacja na interesariuszy, czyli na klienta docelowego, ale wartościowego (społeczna odpowiedzialność).
2. Kontekst problemowy, czyli strategiczny przedsiębiorstwa i jego uwarunkowania. (Otoczenie)
Trzy wymiary:
= wymiar sektorowy, branżowy. (Czy podporządkować sie regułom branży w swoim sektorze czy wykraczać działalnością poza branże - taki problem maja np. hotele?
= organizacyjny (czy firma ma uwzględniać swoja specyfikę - firma Bedzie przejawiać dynamikę dzięki menagerowi / Bedzie przekraczać ta specyfikę i tedy potrzeba wizjonera, lidera a nie tylko samego menagera)
= miedynarodowy (problem regionalizacji czy globalizacja) - czy ujednolicić ofertę i sposoby świadczenia usług - to akceptują turyści kosmopolici - gdzie pojada to musza być Mcdonals i hotele Marriott / czy wszędzie jest inaczej i istotą jest różnorodność i niepowtarzalność)
3. Problem tworzenia strategii czyli rozwiązywania poblemow strategicznych
Myślenie strategiczne (logika - myślimy wg określonych wzorów / kreatywność)
formowanie strategii (rozmyślność, czyli planowanie strategiczne = metoda SWOT /samorzutność, czyli symultaniczność czyli możemy działać równolegle na rożnych polach = przyjmuje sie ze strategie sie wyłaniają, zakładamy duża elastyczność)
zmiana strategiczna (ewolucja / rewolucja) = (odnowa stopniowa / skokowa)
treść strategii wg 4 wymiarów: [poziomy zarządzania]:
na poziomie j.wykonawczej
Ogólna strategia finansowa
Poziom zarządzania przedsiębiorstwem
Treść zarządzania przed. Sieciowym
4 poziomy zarządzania:
1.Poziom produktu i rynku (najniższy) - tam następuje bezpośredni kontakt przed. Z klientem.
2.Poziom zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie - strategia marketingowa, finansowa, zarządzania personelem itd.
3. Poziom samego zarządzenia przesiebiostwem np.zlozone przed.


(…)

… korzysci ale trzeba z czegos zrezygnowac)
=> Paradoksy (sa skrajne opcje ale mozna łączac sytuacje teoretycznie nie do polaczenia)
Hotel - zbior pewnych kompenentow jak udogodnienia, image, ceny, otoczenie, lokalizacja. To zaklad (jednostka operacyjna), w ktorym podrozni moga w zamian za wygrodzenie skorzystac z noclegu i zazwyczaj takze z wyzywienia. Sa sklasyfikowane w roznych kategoriach (w zaleznosci od stopnia wygody i luksusu).
Inne obiekty hotelarskie - hotele, motele, pola biwakowe, schroniska mlodziezowe, campingi, domy wycieczkowe, pensjonaty, schroniska, inne obiekty.
Inne obiekty=> hotelik, oberża, dom pielgrzyma, pokoje goscine, motelik, zajazd.
Hotele sa kategoryzowane. Istnienie przedsiebiorstwa hotelarskiego zalezy od spelnienia dwoch warunkow:
=> musza tam byc swiadczone uslugi noclegowe…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz