Międzynarodowe systemy hotelarskie- wykład 1

Nasza ocena:

5
Pobrań: 210
Wyświetleń: 770
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Międzynarodowe systemy hotelarskie- wykład 1 - strona 1 Międzynarodowe systemy hotelarskie- wykład 1 - strona 2

Fragment notatki:

Międzynarodowe systemy hotelarskie prof. zw. dr hab. Leszek Żabiński
Wykład 1 Sfera i marketing produktów systemowych.
Hotel - podmiot, którego istota jest swiadczenie usług noclegowych; obiekt świadczy usl. gastronomiczne + dodatkowe usługi, ważna jest lokalizacja i udogodnienia i ceny (tworzą rynkowa koncepcje hotelu).
Przeds. hotelarskie - pojecie ekonomiczne, zajmuje sie świadczeniem usl. hotelarskich, organizacja, nie może to być pojedyncza osoba.
Przedsiębiorstwo zwiększa swoja wartość dla klientów.
Przeds. może być indywidualne, grupujące w rożnych formach inne przedsiębiorstwa lub inna siec.
Przeds. sieciowe: 2 rodzaje.
1. działają firmy (centrala + firmy wchodzące w skład sieci formalnie niezależne)
2. siec, która grupuje firmy (córki) zależne od firmy centralnej (matki). Sieci z rożnych branż mogą sie przenikać wśród firm córek.
Produkty systemowe/sieciowe (multiprodukty, multi wartości) -zawiera kilka, kilkanaście produktów, produkty składowe musza być jednakowo ważne. Występują w sieciach odbiorców, konsumentów i sieciach. Multiprodukty powstają w wyniku:
1. hiperkonkurencji (przyspieszenie procesu konkurowania, firmy konkurują w bardzo krótkim czasie)
Prod. systemowe - rezultaty innowacji przełomowych = w radykalny sposób zaspokajają potrzeby, wszystko zmieniają, nie zawsze są trafne np. jeżdżące chodniki w Japonii !!!
Presja na hiperkonkurencje bierze się z globalizacji i z tego ze akcjonariusze tych firm żądają innowacji, żeby osiągnąć nadzwyczajne zyski.
2. samodoskonalenia sie, 3. markowe (wyróżnione, potwierdzają jakość, jest forma umacniania produktu, zastrzeżenia wobec innych producentów)
Produkty pojedyncze (mono produkty) - zawierają pewna wartość podstawowa czyli rdzeń i wartości dodatkowe. Czasem powiększa sie go o produkt psychologiczny np. usługa hotelowa obiektu hotelarskiego, telefon stacjonarny.
Bierna reakcja konsumentów
Dominuje zamknięty model innowacji powstały w przedsiębiorstwie
Powstawały wg tradycyjnych metod: cena, jakość, wyróżnienie konkurencji
Zachowawcze, kontynuowane, poprawiają proces ale nie zmieniają samego produktu
Aktywizm konsumenta jest daleko posunięty. Występują tu 3 stopnie:
1 stopien -crowd sourcing (firma opiera sie na wiedzy konsumenta)
2 stopien - otwarty model innowacyjności
3 stopien - prosumpcja (producent jest także prosumentem)
Innowacja przełomowa - zmienia wszystko od początku do końca.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz