To tylko jedna z 11 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
METODYKI ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI Metodyka zarządzania PRINCE PR oject IN C ontrolled E nvironments (projekty w sterowanych środowiskach) PRINCE2 obejmuje: Zarządzanie projektami Zarządzanie zasobami zaangażowanymi w wykonywanie prac PRINCE2 nie obejmuje: Specjalistyczne techniki związane z wytworzeniem produktu HISTORIA PRINCE2 Opracowany na podstawie PROMPT II 1979 rok -zaadaptowanie PROMPT II przez CCTA 1983 rok -wzbogacenie PROMPT II o kwestie jakości 1989 rok -wykorzystanie PRINCE do rządowych projektów informacyjnych 1996 rok -PRINCE2 wytyczne do zarządzania wszystkimi rodzajami projektów Centrum Rozwiązań Menedżerskich SA, Jana Pawła II 61B, 01-131 Warszawa, www.crm.com.pl TERMINOLOGIA Uzasadnienie biznesowe, klient, produkt, program, dostawca, użytkownik DEFINICJA PROJEKTU Środowisko zarządcze stworzone w celu dostarczenia jednego lub większej liczby produktów biznesowych zgodnie z określonym Uzasadnieniem Biznesowym PRINCE2 -ŻYCIE PROJEKTU A PRODUKTU Pomysł Studium Zlecenie przygotowania projektu Specyfikacja Konstruowanie Wykonanie Testowanie Przekazanie Ocena wartości Eksploatacja Złomowanie Procesy PRZYGOTOWANIE PROJEKTU Organizacja zespołu zarządzania projektem Założenia projektu Formuła realizacji projektu Oczekiwania jakościowe klienta Zarys uzasadnienia biznesowego Rejestr ryzyka Plan etapu inicjowania Odpowiednie władze Wystarczające informacje Wyznaczone osoby do etapu inicjowania Zaplanowane prace dla etapu inicjowania Organizacja wie, że będzie projekt i co się z nim wiążę INICJOWANIE PROJEKTU Określenie jakości produktów Zaplanowanie projektu i określenie jego kosztów Przegląd Uzasadnienia Biznesowego Określenie ryzyk Zaangażowanie Komitetu Sterującego Stworzenie planu bazowego Dokument Inicjujący Projekt (DIP) Co? Dlaczego? Kto? Kiedy? Jak? Rejestr Jakości Rejestr Zagadnień Rejestr Doświadczeń Plan następnego etapu
(…)
… i zasobów
Wdrażanie zaakceptowanych zmian
Zapewnienie jakości
Pozyskanie zespołu projektowego i jego rozwój
Dystrybucja informacji
Kontakt z potencjalnymi podwykonawcami
GRUPA MONITORINGU I CONTROLLINGU
Obserwacja i mierzenie
Dostosowanie planu
Dostarczanie informacji zwrotnej w wieloetapowych projektach
Zarządzanie zmianą
Raportowanie
Prognozowanie
Kontrola jakości
Weryfikacja i kontrola zakresu…
…, brenchmarking, optymalizacja parametrów
Uwzględnia: politykę jakości, cele i wymagania jakościowe
Prewencja zamiast inspekcji
Zaangażowanie kierownictwa
Ciągłe doskonalenie (Kaizen)
„zero effects”
„gold plating”
Straty jakościowe
Planowanie jakości: plan zarządzania jakością, system jakości projektu, metryka jakości, listy sprawdzające
Zapewnienie jakości: audyty jakościowe
Kontrola jakości
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ -KONTROLA
Fizyczna weryfikacja produktów
Wymaga wiedzy z zakresu statystyki
Prewencja i inspekcja
Technika rybiej ości (Ishikawa)
Diagram Pareto
Wykres kontroli
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ -WYKRES KONTROLI
Górna granica ingerencji
Górna granica ostrzeżenia
Średnia
Dolna granica ostrzeżenia
Dolna granica ingerencji
6.ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
Organizacja i zarządzanie zespołem projektowym
Procesy…
…
Archiwizacja
Plan przeglądu poprojektowego
Pismo o zamknięciu projektu
PLANOWANIE
Proces powtarzalny, element innych procesów
Lista kontrolna produktów
Uaktualniony rejestr ryzyka
KOMPONENTY
Uzasadnienie biznesowe
Organizacja
Plany
Elementy sterowania
Zarządzanie ryzykiem
Jakość w środowisku projektu
Zarządzanie konfiguracją
Sterowanie zmianami
UZASADNIENIE BIZNESOWE
Przyczyna uruchomienia projektu…
…
Wyciąganie wniosków na przyszłość
Monitorowanie i kontrola prac w projekcie
Zbieranie informacji o postępach w projekcie
Realizowany przez cały czas trwania projektu
Porównywanie wykonania z planem
Śledzenie ryzyka
Prognozy dotyczące kosztów i harmonogramu
Monitoring wdrażania zaakceptowanych zmian
Tworzenie raportów statutowych
Zintegrowane zarządzanie zmianą
Realizowane przez cały projekt
Identyfikacja…
…
Kodowanie i rozkodowywanie wiadomości
Rodzaje komunikacji
Aktywne słuchanie
Efektywne słuchanie
Obserwuj
Myśl zanim powiesz
Zadawaj pytania
Powtarzaj
Przekazuj informację zwrotną
Blokady komunikacyjne
Pyskacz i maruda
Odległość
Nieprawidłowe odkodowanie
Głuchy telefon
Liczba kanałów komunikacyjnych dla N osób:
ZARZĄDZANIE KOMUNIKACJĄ -PLANOWANIE
-Definiowanie typu i formatu informacji
-Analiza wartości…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)