Metody zarządzania organizacjami

Nasza ocena:

3
Pobrań: 119
Wyświetleń: 756
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Metody zarządzania organizacjami - strona 1 Metody zarządzania organizacjami - strona 2 Metody zarządzania organizacjami - strona 3

Fragment notatki:

METODY ZARZĄDZANIA ORGANIZACJAMI OUTSOURCING Wyprowadzanie na zewnątrz pewnych działalności firmy, aby ktoś robił je efektywniej, taniej. Zewnętrzne źródła zaopatrywania jednostek w surowce, półprodukty, usługi. Polega na długo falowej współpracy. Rodzaje : kapitałowy - związany z udziałem kapitałowym w firmie, która jest naszym dostawcą; wydzielamy z obszaru działania firmę, usamodzielniamy, ale mamy tam udział, (np. jak w holdingu), wydzielony z obszaru działania firmę, usamodzielniamy, ale mamy tam udział materialny (kontraktowy) - rzeczywisty, gdy nie mamy żadnego udziału, kupujemy od innych firm na rynku i nie jesteśmy w żaden sposób kapitałowo uzależnieni od firmie, która jest naszym dostawcą nie mam nic kontraktowy- oparty na umowach, oparty na umowach Zalety: obniżka kosztów
lepsze, płynne dostosowanie się do wahań sezonowych, lepsze wykorzystanie potencjału czasu, który ma do swojej dyspozycji przedsiębiorstwo
odciąża firmę od rozwijania know-how
upowszechnianie się outsourcingu usług Wady: mały udział własnej firmy w produkcie końcowym, produkty te tracą na oryginalności
firmy tracą tożsamość
wzrost bezrobocia
dostęp do wiedzy o firmie ze strony kontrahentów→firma się odkrywa dla dostawców
Przesłanka outsourcingu była:
chęć obniżenia kosztów
chęć zmniejszenia ryzyka
filozofia powrotu do działalności bazowej (tej, na której znamy się najlepiej)
77% firm outsourcinguje - kadry
66% firm outsourcinguje - transport i dystrybucje
63% firm outsourcinguje - informatykę
18% firm outsourcinguje - rachunkowość i finanse
Aktywność outsourcingu usług niski stopień integracji wysoki złożone proste rodzaj usług Ogólne warunki outsourcingu :
Z punktu widzenia przedsiębiorstwa macierzystego:
akceptacja wydzielenia przez właściciela i kierownictwo przedsiębiorstwa macierzystego
poprawa skuteczności działania przedsiębiorstwa macierzystego w aspektach strategicznych, rynkowych, ekonomicznych, organizacyjnych, motywacyjnych
możliwość zapewnienia skutecznej kontroli po wydzieleniu
Dodatkowe warunki stosowania outsourcingu kontraktowego:

(…)

… strategia personalna
kryteria doboru i selekcji pracowników- powinny być zbliżone do osobowości człowieka kryteria doboru i selekcji pracowników- powinny być zbliżone do osobowości człowieka
kryteria motywacyjne - zespołowe kryteria motywacyjne
kryteria doboru na szkolenia - uwzględniające potrzeby człowieka kryteria doboru na szkolenia
Model dźwigni indywidualnej:
pomysł
wspólne wyjaśnianie
odrzucenie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz