To tylko jedna z 9 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
METODY ZARZĄDZANIA ORGANIZACJAMI OUTSOURCING Wyprowadzanie na zewnątrz pewnych działalności firmy, aby ktoś robił je efektywniej, taniej. Zewnętrzne źródła zaopatrywania jednostek w surowce, półprodukty, usługi. Polega na długo falowej współpracy. Rodzaje : kapitałowy - związany z udziałem kapitałowym w firmie, która jest naszym dostawcą; wydzielamy z obszaru działania firmę, usamodzielniamy, ale mamy tam udział, (np. jak w holdingu), wydzielony z obszaru działania firmę, usamodzielniamy, ale mamy tam udział materialny (kontraktowy) - rzeczywisty, gdy nie mamy żadnego udziału, kupujemy od innych firm na rynku i nie jesteśmy w żaden sposób kapitałowo uzależnieni od firmie, która jest naszym dostawcą nie mam nic kontraktowy- oparty na umowach, oparty na umowach Zalety: obniżka kosztów
lepsze, płynne dostosowanie się do wahań sezonowych, lepsze wykorzystanie potencjału czasu, który ma do swojej dyspozycji przedsiębiorstwo
odciąża firmę od rozwijania know-how
upowszechnianie się outsourcingu usług Wady: mały udział własnej firmy w produkcie końcowym, produkty te tracą na oryginalności
firmy tracą tożsamość
wzrost bezrobocia
dostęp do wiedzy o firmie ze strony kontrahentów→firma się odkrywa dla dostawców
Przesłanka outsourcingu była:
chęć obniżenia kosztów
chęć zmniejszenia ryzyka
filozofia powrotu do działalności bazowej (tej, na której znamy się najlepiej)
77% firm outsourcinguje - kadry
66% firm outsourcinguje - transport i dystrybucje
63% firm outsourcinguje - informatykę
18% firm outsourcinguje - rachunkowość i finanse
Aktywność outsourcingu usług niski stopień integracji wysoki złożone proste rodzaj usług Ogólne warunki outsourcingu :
Z punktu widzenia przedsiębiorstwa macierzystego:
akceptacja wydzielenia przez właściciela i kierownictwo przedsiębiorstwa macierzystego
poprawa skuteczności działania przedsiębiorstwa macierzystego w aspektach strategicznych, rynkowych, ekonomicznych, organizacyjnych, motywacyjnych
możliwość zapewnienia skutecznej kontroli po wydzieleniu
Dodatkowe warunki stosowania outsourcingu kontraktowego:
(…)
… strategia personalna
kryteria doboru i selekcji pracowników- powinny być zbliżone do osobowości człowieka kryteria doboru i selekcji pracowników- powinny być zbliżone do osobowości człowieka
kryteria motywacyjne - zespołowe kryteria motywacyjne
kryteria doboru na szkolenia - uwzględniające potrzeby człowieka kryteria doboru na szkolenia
Model dźwigni indywidualnej:
pomysł
wspólne wyjaśnianie
odrzucenie…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)