Metody badań rynku

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 1498
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Metody badań rynku - strona 1 Metody badań rynku - strona 2

Fragment notatki:

16.11.2006 Przedstawienie wyników badań Slajd startowy - tytułowy Cele Metodologia (metoda, narzędzia) Wyniki (kilkanaście slajdów) Podsumowanie (wnioski → wypunktowane) METODY BADAŃ RYNKU gromadzenie i zbieranie informacji Badania pierwotne (terenowe) badania terenowe (tzw. field research) - informacje zbierane specjalnie w celu rozwiązania problemu badawczego ankieta metoda wywiadu obserwacje eksperyment Ankieta - pomiar pośredni (badający nie spotyka się z respondentem) polegający na udzielaniu pisemnych odpowiedzi przez respondentów. Funkcje ankiet (kwestionariusz) zmusza do utrzymania dyscypliny ułatwia pracę badacza upraszcza zapisywanie danych Ankieta pocztowa: możliwość badania dużej populacji brak barier przestrzennych możliwość zastosowania w badaniach rynków zagranicznych duży stopień anonimowości niskie koszty jednostkowe możliwość standaryzacji kwestionariusza wysoki bbo (błąd braku odpowiedzi) wysoki koszt całkowity Ankieta prasowa Ankieta komputerowa Ankieta internetowa Ankieta opakowaniowa (towarowa) (dołączona do produktu) Ankieta audytoryjna (→ rozdawana) (konferencje, sympozja, zjazdy, wykłady) Kwestionariuszowe pomiary pośrednie (ilościowe) Wywiad telefoniczny najczęściej stosowana forma pomiaru w krajach wysoko rozwiniętych Elementy wyróżniające wywiad telefoniczny metoda doboru próby (tylko osoby, które mają telefon) projekt kwestionariusza (proste, krótkie pytania) metoda przeprowadzania wywiadu tradycyjny wywiad telefoniczny: dzwonimy, piszemy odp. na kartce. wywiad ma różnorodne zastosowania i dużo rodzajów (badania ilościowe i jakościowe) wywiad pośredni i bezpośredni wywiad pogłębiony diady - z dwiema osobami triady - z trzema osobami badania fokusowe - wywiady grupowe Skomputeryzowane wywiady telefoniczne (CATI - Computer Aided Telephone Interviews) → Infrastruktura i ludzie: telefony, system telefoniczny zarządzający stanowiskami, praca ankieterów, bieżąca kontrola realizacji próby i jakości danych, ok. 200 osób. Efektywny sposób dotarcia do respondentów: wysoki poziom reprezentatywności prób dla określonych grup docelowych, badania B2B, szybkość realizacji prac terenowych, natychmiastowy efekt. (jakościowe → indywidualny wywiad pogłębiony)

(…)

… poziom reprezentatywności prób dla określonych grup docelowych, badania B2B, szybkość realizacji prac terenowych, natychmiastowy efekt.
(jakościowe → indywidualny wywiad pogłębiony)
Wywiad osobisty indywidualny → największe koszty
uproszczony kwestionariusz
rola ankietera (wady i zalety)
Rodzaje wywiadu:
w domu
na ulicy
tradycyjny (P&P)długopis i kartka
(CAPI - Computer Assisted Personal Interviewing…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz