metodologia badań - wywiad - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 1330
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
metodologia badań - wywiad - omówienie - strona 1 metodologia badań - wywiad - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

Wywiad
wiedza o doświadczeniach uczestników
ich sposobach interpretacji, odczuciach, przeżyciach i ocenach
Zalety:
spojrzenie na rzeczywistość z perspektywy uczestnika
Wady:
czasochłonność analiz, dobór respondentów
wysokie koszty realizacji badań
Pytanie „jak” to pytanie o sposób interpretacji odbiorcy
Istotą wywiadu jest porządkowanie treści rozmówcy według klucza dotyczącego zainteresowań badacza
Reguły transkrypcji (przepisywania):
opisanie sygnaturą wg przyjętego przez siebie systemu
odróżnianie pytania badacza od odpowiedzi badanego- oznaczenie literami
dobra transkrypcja ułatwia kodowanie danych
Etapy jakościowe analizy danych:
Zbieranie danych Reprezentacja danych
Redukcja i kondensacja danych np. tabela Wprowadzenie i weryfikacja danych Wniosek a sąd= przejście od analizy do interpretacji Badacz formułuje rekomendacje kiedy odwołuje się do szerszych wartości społecznych to, co wg społ. uznane za dobre lub złe
Transkrypcja wywiadów cytaty, zestawienia ilościowe wiedza o interpretacji
Ankiety Tabela, zestawienia ilościowe, proporcje, wykresy, cytaty wiedza o rozkładzie częstotliwości, właściwościach i opiniach
Arkusze obserwacji opisy, zestawienia ilościowe, cytaty wiedza o rzeczywistych badaniach, działań podejmowanych przez uczestników
Analiza dokumentów streszczanie, omówienie, kopiowanie wiedza o formalnym sposobie sprawowania działań
Analiza danych:
wstępne pomysły
sporządzanie notatek
uogólnienie notatek
poszukiwanie uzasadnień (dowodów) pomysłów
praca ze słowami
opracowanie klucza kodowania i kategoryzacji
klasyfikacja, kategoryzacja, zliczanie częstości
powtórna selekcja materiałów
uporządkowanie odwzorowanie danych
poszukiwanie relacji, wzorów, uwarunkowań
użycie zaawansowanych procedur analitycznych usytuowanie w kontekstach lub tradycji badawczej
Źródła trudności:
ewaluacja czy czas jest procesem analizy danych nieporównywalne dane z różnych źródeł, etapów trwania programu
zbyt duża różnorodność danych
trudności z uchwyceniem istotnych kwestii i prawidłowości
dane oświetlają fragmenty przedsięwzięcia a nie jego całość
dane są interesujące poznawczo ale nie odpowiadają na kwestie kluczowe
dane są niepraktyczne
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz