Metoda naśladowcza
Polega na dokładnym odwzorowaniu demonstrowanego ruchu, czyli ćwiczenia
Każde ćwiczenie bądź czynność ruchowa jest w tej metodzie ściśle określona, ma tylko jedno
rozwiązanie
Czynności nauczyciela polegają na dokładnym demonstrowaniu i objaśnianiu nauczanych
czynności ruchowych, wydawaniu komend, stosowaniu środków akustycznych, korygowaniu
popełnianych błędów
Dzieci są w tej metodzie przedmiotem zabiegów dydaktycznych tzn. są sterowane
zewnętrznie przez nauczyciela. Aby dzieci opanowały dane ćwiczenie i wykonywały je
poprawnie musza powtarzać je bardzo wiele razy
Plusem tej metody jest zwiększenie zapotrzebowania dzieci na czynniki zewnętrzne. Ma
również wiele negatywnych cech: obniża zdolność kierowania sobą, przyzwyczaja do
bierności i braku samodzielności, nie pobudza dzieci do inicjatywy, utrwala schematyczność
działań , nie rozwija wyobraźni dzieci
Istnieje bardzo duży zakres zabaw, które polegają na naśladowaniu czyichś ruchów.
Najczęściej odbywają się one w grupach lub parach
Przykłady takich zabaw to : cień – dziecko podąża za swoich ruchliwym partnerem i wykonuje
te same ruchy. Mycie lustra- w parach jedno dziecko myje lustro, a drugie wiernie naśladuje
jego ruchy.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)