Media a public realtions

Nasza ocena:

3
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1057
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Media a public realtions - strona 1 Media a public realtions - strona 2 Media a public realtions - strona 3

Fragment notatki:


Rola działań, w której odbiorcami przekazu informacji są przedstawiciele mediów:
- budowanie dobrych i obustronnych korzystnych relacji z mediami
- działanie to planowany i długotrwały proces opary na wzajemny zaufaniu i współpracy
Różnice między dziennikarzem a PR-owcem:
- dążenie do obiektywizmu a w dziennikarstwie tzw. Posługiwanie się informacją z różnych źródeł, sprawdzanie informacji
Warunki obiektywizmu, rzetelności w dziennikarstwie:
1.podawanie różnych źródeł informacji ( PR podaje informacje, to i tak powinno to być sprawdzone )
2.oddzielenie informacji od komentarza
3.unikanie określeń i zwrotów zabarwionych emocjonalnie
4.przedstawianie różnych, kontrowersyjnych punktów widzenia na ten sam temat ( PR - sam komentarz, dziennikarz - fakty )
5.konfrontowanie ze sobą różnych źródeł informacji i punktów widzenia
6.zachowanie szczególnej staranności w zbieraniu i przedstawianiu faktów
7.przytoczenie dosłownych wypowiedzi, posługiwanie się cytowaniem, troska o autoryzację wypowiedzi
Różnice: PR a dziennikarstwo:
1.pole działania: PR wymaga strategicznego myślenia, umiejętności rozwiązywania problemów, zdolności zarządzania
Cecha wspólna - umiejętność pisania i dobre relacje z mediami
2.Cele: PR stara się zmieniać nastawienie i zachowanie odbiorców i najbliższego otoczenia,
Cecha wspólna - aktywność komunikacyjna i informacyjna ( dziennikarz nie zmienia a dostarcza informacje otoczeniu )
3.odbiorcy: PR segmentuje odbiorców ( nie jest nastawiony na konkretnego odbiorcę ), rozpoznaje poszczególne grupy odbiorców tak by najlepiej do nich trafić z komunikatem
4.kanały: PR korzysta z nieograniczonych środków przekazu ( ATL - abow media masowego przekazu + BTL - below media komercyjne )
Cechy wspólne - korzystanie z masowych środków przekazu.
W praktyce najczęściej PR wykorzystuje narzędzie polegające na współpracy z dziennikarzami i środkami masowego przekazu ( inaczej działalność prasowa ) wskaźnik: 30/70 w USA i 70/30 Polska, tylko współpraca z mediami, kontakt z poszczególnymi grupami.
Współpraca z dziennikarzami na dobre i złe strony:
PLUSY:
- pełni pełną rolę filtrów, przez które informacja dociera do publiczności - zasięg działania jest większy od reklamy i tańszy, jest przekazem większej wiarygodności
- wpływa pozytywnie na strategiczna publiczność organizacji ( persony )
- pomaga kształtować wizerunek na zewnątrz
- zwiększa ryzyko przecieków informacyjnych ze strony nielojalnych członków organizacji personelu (?)


(…)

…:
- pośrednia - dostarczanie tekstów, materiałów, przekaz pośredni
- osobista - bezpośrednie rozmowy, kontakty
Typy pisemnych wypowiedzi dostarczanych POŚREDNIO:
- komunikaty informacyjne - objętość kilka linijek, zdanie, akapit;
Komunikaty prasowe: na bieżąco, dopasowane do mediów, bez dalszego opracowania, materiał sponsorowany ( dziennikarz pisze go na zamówienie ), artykuł pomocniczy, wywiad, studium…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz