To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Marketingowa strategia działania banku :
Punkt wyjścia: Potrzeby, preferencje i oczekiwane korzyści
Środki realizacji: Badania marketingowe budowa lub korekta marketingu mix
Cel: Osiągnięcie zysku (długofalowego) cel banku
Dzięki zaspokojeniu potrzeb klienta cel klientów Oba cele powinny być realizowane równolegle i współzależne
3 cel - identyfikacja pracowników z bankiem
Badania marketingowe - pojęcie i cel :
Proces celowego, systematycznego i obiektywnego gromadzenia, przetwarzania i analizy danych ułatwiających podejmowanie decyzji marketingowych.
Rezultatem badań marketingowych powinno być, zatem ustalenie i wypełnienie istniejących luk informacyjnych w celu zminimalizowania ryzyka przy podejmowaniu decyzji dotyczących działalności bieżącej oraz przy formułowaniu długofalowej strategii rozwoju.
Badania marketingowe to - zbieranie danych na temat produktów bankowych, rodzajów produktów
Najpierw sięga się do informacji łatwo dostępnych
Przy badaniu podaży na kredyty hipoteczne jest bardzo istotne badanie poziomu zamożności.
Celowe - dostosowane do decyzji, którą chcemy podjąć
Systematyczny - sięgamy do danych regularnie
Obiektywny - sięgamy do informacji, niezniekształconych
Procedura badań marketingowych :
Etap programowania :
W trakcie programowania badań marketingowych należy określić problem decyzyjny, ustalić cel badania oraz zaplanować badanie, tj. sprecyzować rodzaj, ilość potrzebnych danych, dokonać rozpoznania, wyboru źródeł informacji, określić metody, techniki i narzędzia, które będą stosowane w trakcie badań (wraz z procedurami przetwarzania i analizy danych), wreszcie - dokonać wyboru wykonawców badań, ustalić wielkość środków finansowych niezbędnych do ich przeprowadzenia (budżet badań) oraz opracować harmonogram badań.
Etap realizacji :
Obejmuje zebranie danych, ich przetworzenie, analizę i interpretację oraz przygotowanie raportu z badań wraz z zaleceniami decyzyjnymi.
Rodzaje badań marketingowych :
Ze względu na wykorzystywane źródła informacji:
Pośrednie (wtórne) - zazwyczaj obce
Bezpośrednie (pierwotne) - zazwyczaj też własne
Ze względu na przeprowadzający je podmiot:
Własne - przeprowadzane we własnym zakresie
Obce - zlecane na zewnątrz
Badania pośrednie ( desk research ) : Polegające na gromadzeniu, porządkowaniu i wykorzystywaniu już istniejących informacji na dany temat. Mogą to być zarówno informacje wewnętrzne, jak i zewnętrzne, wcześniej opracowane do innych celów.
Zalety :
Z reguły czasochłonne i tańsze od badań pierwotnych
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)