To tylko jedna z 6 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
3. Funkcje badań marketingowych
zmniejszanie luki informacyjnej w przedsiębiorstwie (stan posiadania informacji a stan zapotrzebowania na informacje)
minimalizacja ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych (rozmowy, obserwacje – poznajemy opinie innych, co może pomóc w podejmowaniu decyzji)
tworzenie więzi między przedsiębiorstwem a pośrednikami i ostatecznymi nabywcami towarów i usług (więź następuje jest przepływ informacji)
zwiększenie obiektywizmu podejmowanych decyzji marketingowych
eliminacja przesłanek subiektywnych w podejmowaniu decyzji np. emocji, intuicji, rutyny
6. Wymień etapy procesu badania marketingowego.
Określenie problemu badawczego
Formułowanie hipotez
Opracowanie planu badań
- wybór typu badań
- wybór zmiennych do obserwacji i pomiaru
- wybór źródeł informacji
Wybór metod i podmiotów gromadzenia informacji
Gromadzenie informacji
- dane pierwotne
-dane wtórne
Rejestrowanie i przetwarzanie danych
Analiza i interpretacja wyników
Opracowanie raportu z badań
1. Definicja systemu informacji marketingowej System informacji marketingowej składa się z ludzi, sprzętu, oraz technik gromadzenia, porządkowania, analizy i oceny, a następnie przekazywania na czas potrzebnej i dokładnej informacji do osób podejmujących decyzje dotyczące marketingu. definiowany jako zbiór procedur i metod ciągłego planowania, zbierania, przechowywania i analizy danych oraz otrzymywania informacji przydatnych do podejmowania decyzji marketingowych
2. Definicja badań marketingowych To systematyczne projektowanie, zbieranie, analizowanie i prezentowanie danych i wyników badań związanych z sytuacją marketingową przedsiębiorstwa w celu podjęcia decyzji marketingowych lub oszacowania ryzyka ich podejmowania. Procesy i procedury zbierania i analizowania danych i generowania informacji, niezbędnych do podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie, które nie są dostępne w banku danych SIM.
3. Funkcje badań marketingowych zmniejszanie luki informacyjnej w przedsiębiorstwie (stan posiadania informacji a stan zapotrzebowania na informacje) minimalizacja ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych (rozmowy, obserwacje - poznajemy opinie innych, co może pomóc w podejmowaniu decyzji)
tworzenie więzi między przedsiębiorstwem a pośrednikami i ostatecznymi nabywcami towarów i usług (więź następuje jest przepływ informacji) zwiększenie obiektywizmu podejmowanych decyzji marketingowych eliminacja przesłanek subiektywnych w podejmowaniu decyzji np. emocji, intuicji, rutyny bezstronność i dokładność informacji uzyskanych wg właściwych metod i zasad metodycznych (metodyka - sposób wykonywania czegoś)
4. Główne cele badań marketingowych
Pomoc w zrozumieniu zjawisk (np. dlaczego maleje sprzedaż) - polega na opisaniu, analizowaniu, pomiarze, przewidywaniu popytu,
pomoc w decydowaniu - zidentyfikowanie środków, które wpływają na to zjawisko i sposobów ich wykorzystania,
pomoc w kontroli - analiza wyników danego działania.
5. Rodzaje badań marketingowych.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)