To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE – MARKETINGOWA ANALIZA STRATEGICZNA PRZEDSIĘBIORSTWA 1. Zarządzanie (ogólny model procesu) – zestaw działań, który obejmuje funkcje zarządzania (planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie i kontrolowanie) skierowanych na zasoby organizacji (ludzkie, finansowe, rzeczowe, informacyjne) i wykorzystywanych z zamiarem osiągnięcia celów w sposób sprawny i skuteczny. Cel organizacji: rzeczy, sytuacje, okoliczności pożądane przez organizację, do których zmierza ona w swoich działaniach, to co organizacja stara się osiągnąć Sprawność – umiejętność minimalizowania zużycia zasobów przy osiąganiu celów organizacji – robienie rzeczy we właściwy sposób Skuteczność – umiejętność wyznaczania odpowiednich celów – „robienie właściwych rzeczy” 2. Model procesu zarządzania Sprawny – wykorzystujący zasoby mądrze i bez zbędnego marnotrawstwa Skuteczny – działający z powodzeniem 3. Zarządzanie marketingowe jest procesem planowania, wdrażania (wprowadzania w życie) i kontrolowania działalności marketingowej. PLANOWANIE ORGANIZOWANIE Zasoby: - ludzkie - finansowe - informacyjne - fizyczne Cele osiągnięte: - sprawnie - skutecznie PLANOWANIE Zadania (cele) Strategia i taktyka Budżet WDRAŻANIE (REALIZACJA) Szkolenie komórek i osób Realizacja planu Koordynacja KONTROLA Pomiar wyników Porównywanie efektów z planem Dokonywanie korekt 4. Zarządzanie marketingowe obejmuje następujące procesy: Tworzenie analiz pod kątem oceny czynników wewnętrznych i zewnętrznych, mających na celu ukazanie (mocne i słabe strony firmy, szanse i zagrożenia) Planowanie, poprzez określenie misji i celów oraz wybór strategi i instrumentów jej realizacji Realizacja (proces), czyli wdrażanie Kontrola, czyli porównanie uzyskanych efektów, z założonymi na etapie planowania celami 5. Neumann Morgenstern – strategia to kompletny plan, który określa jakie decyzje będą podjęte w każdej możliwej sytuacji 6. Poziomy strategi METODY ANALIZY STRATEGICZNEJ 1. Kryterium – zakres analizy: Metoda analizy otoczenia przedsiębiorstwa Metoda analizy wnętrza przedsiębiorstwa Metody zintegrowane 2. Kryterium zastosowane w procesie zarządzania strategicznego Metody stosowane do analizy strategicznej Metody stosowane do planowania strategicznego Metody uniwersalne 3. Macierz Ansoffa jest postrzegana jako jeden z etapów tworzenia strategi marketingowej. Koncepcja Ansoffa opierająca się na analizie relacji pomiędzy rynkiem a produktem
(…)
… się na analizie relacji pomiędzy rynkiem a produktem
ukazuje możliwość wzrostu organizacji przy zastosowaniu następujących strategii:
Strategia penetracji rynku – strategia zmierzająca do wzrostu sprzedaży aktualnie
wytwarzanego produktu na obecnie obsługiwanym rynku poprzez:
o
Dążenie do zwiększenia udziału w rynku drogą intensyfikacji sprzedaży
poprzez odpowiednie działania marketingowe np. poprzez agresywną…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)