Marketingowa analiza przedsiębiorstwa

Nasza ocena:

5
Pobrań: 28
Wyświetleń: 805
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketingowa analiza przedsiębiorstwa  - strona 1 Marketingowa analiza przedsiębiorstwa  - strona 2 Marketingowa analiza przedsiębiorstwa  - strona 3

Fragment notatki:


ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE – MARKETINGOWA ANALIZA STRATEGICZNA PRZEDSIĘBIORSTWA 1. Zarządzanie (ogólny model procesu) – zestaw działań, który obejmuje funkcje zarządzania  (planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie i kontrolowanie)  skierowanych na zasoby organizacji (ludzkie, finansowe, rzeczowe, informacyjne) i  wykorzystywanych z zamiarem osiągnięcia celów w sposób sprawny i skuteczny.   Cel organizacji: rzeczy, sytuacje, okoliczności pożądane przez organizację, do których  zmierza ona w swoich działaniach, to co organizacja stara się osiągnąć  Sprawność – umiejętność minimalizowania zużycia zasobów przy osiąganiu celów  organizacji – robienie rzeczy we właściwy sposób  Skuteczność – umiejętność wyznaczania odpowiednich celów – „robienie właściwych  rzeczy” 2. Model procesu zarządzania Sprawny – wykorzystujący zasoby mądrze i bez zbędnego marnotrawstwa Skuteczny – działający z powodzeniem 3. Zarządzanie marketingowe jest procesem planowania, wdrażania (wprowadzania w życie) i  kontrolowania działalności marketingowej. PLANOWANIE ORGANIZOWANIE Zasoby: - ludzkie - finansowe - informacyjne - fizyczne Cele  osiągnięte: - sprawnie - skutecznie PLANOWANIE Zadania (cele) Strategia i taktyka Budżet WDRAŻANIE (REALIZACJA) Szkolenie komórek i osób Realizacja planu Koordynacja KONTROLA Pomiar wyników Porównywanie efektów z planem Dokonywanie korekt 4. Zarządzanie marketingowe obejmuje następujące procesy:  Tworzenie analiz pod kątem oceny czynników wewnętrznych i zewnętrznych,  mających na celu ukazanie (mocne i słabe strony firmy, szanse i zagrożenia)  Planowanie, poprzez określenie misji i celów oraz wybór strategi  i instrumentów jej  realizacji  Realizacja (proces), czyli wdrażanie  Kontrola, czyli porównanie uzyskanych efektów, z założonymi na etapie planowania  celami 5. Neumann Morgenstern – strategia to kompletny plan, który określa jakie decyzje będą  podjęte w każdej możliwej sytuacji 6. Poziomy strategi METODY ANALIZY STRATEGICZNEJ 1. Kryterium – zakres analizy:  Metoda analizy otoczenia przedsiębiorstwa  Metoda analizy wnętrza przedsiębiorstwa  Metody zintegrowane 2. Kryterium zastosowane w procesie zarządzania strategicznego  Metody stosowane do analizy strategicznej  Metody stosowane do planowania strategicznego   Metody uniwersalne 3. Macierz Ansoffa jest postrzegana jako jeden z etapów tworzenia strategi  marketingowej.  Koncepcja Ansoffa opierająca się na analizie relacji pomiędzy rynkiem a produktem 

(…)

… się na analizie relacji pomiędzy rynkiem a produktem
ukazuje możliwość wzrostu organizacji przy zastosowaniu następujących strategii:

Strategia penetracji rynku – strategia zmierzająca do wzrostu sprzedaży aktualnie
wytwarzanego produktu na obecnie obsługiwanym rynku poprzez:
o
Dążenie do zwiększenia udziału w rynku drogą intensyfikacji sprzedaży
poprzez odpowiednie działania marketingowe np. poprzez agresywną…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz