Marketing - wykład 8 , (sem III)

Nasza ocena:

5
Wyświetleń: 721
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing - wykład 8 , (sem III) - strona 1 Marketing - wykład 8 , (sem III) - strona 2 Marketing - wykład 8 , (sem III) - strona 3

Fragment notatki:

Nowym produktem dla konsumenta jest ten, który różni się pod względem spełnianych funkcji, od produktów już istniejących i zaspokaja nowe potrzeby nabywców lub zaspokaja znane potrzeby w inny sposób.
Produkt nowy dla przedsiębiorstwa, to produkt którego do tej pory nie było w asortymencie produkcji tej firmy.
ETAPY WPROWADZANIA NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK
Pomysł na nowy produkt - Mogą one pochodzić z następujących źródeł:
dotychczasowi nabywcy produktów przedsiębiorstwa
przedstawiciele punktów sprzedaży
pracownicy przedsiębiorstwa
badania nad rozwojem produktów, zastosowaniem nowej techniki, technologii
firmy konkurencyjne
zastosowanie techniki twórczego myślenia
STRATEGIE INNOWACYJNE:
Proaktywna - świadome zaangażowanie zasobów w poszukiwanie oryginalnych pomysłów, ekspansja, przedsiębiorczość.
Reaktywna - zachowanie dotychczasowej pozycji, naśladownictwo.
Selekcja pomysłów - z punktu widzenia:- realności- opłacalności- popytu. Wykorzystuje się metody oceny wewnętrznej (wg określonych kryteriów), jak i zewnętrznej nowych pomysłów (ocena potencjalnych nabywców)
Nowy produkt powinien spełniać kryteria:
- Zaspokajać ściśle określone potrzeby klientów
- Być powiązany z produkcją i marketingiem firmy
- Wykorzystywać zasoby i kwalifikacje firmy
- Zapewnić długookresową zyskowność firmy
- Nie mieć wysokich kosztów rozwoju technicznego, produkcji, marketingu
Opracowanie testowanie koncepcji produktów wśród potencjalnych nabywców, w postaci prototypu, jeżeli jego wytworzenie nie jest drogie. W przypadku wysokich kosztów należy przygotować projekt koncepcji produktu w postaci charakterystyk technicznych, wykresów, prezentacji, materiałów itp.
Opracowanie strategii marketingowej, która charakteryzuje:
Wielkość, strukturę i zachowanie się rynku docelowego, planowane pozycjonowanie produktu, wielkość sprzedaży, udział w rynku, oczekiwane zyski docelowe w ciągu pierwszych kilku lat.
Planowaną cenę produktu, strategię dystrybucji, budżet przeznaczony na działalność promocyjną w pierwszym roku.
Analiza ekonomiczno - finansowa- dla pomysłów na nowe produkty dokonuje się przewidywań co do przyszłych przepływów finansowych (sprzedaży, zysku), okresu zwrotu inwestycji przy różnych wielkościach sprzedaży. Analizuje się zgodność pomysłu z technologicznymi i marketingowymi atutami przedsiębiorstwa, programem produkcyjno - handlowym firmy, bada rentowność sprzedaży. Poza czynnikami ekonomiczno - finansowymi analizuje się czynniki prawne (np. zapewnienie nowemu produktowi ochrony patentowej). W przypadku większych inwestycji jest opracowywany

(…)

… odpowiadającej wielkości i charakterystyce wybranego segmentu docelowego. Prowadzi się badania nabywców produktu w celu ustalenia czy jest on kupowany przez przedstawicieli zaplanowanego segmentu rynku. Analizuje się zgodność produktu z oczekiwaniami nabywców. Bada się opinie o poszczególnych cechach produktu, tworzące się wyobrażenie o produkcie i jego marce.
Laboratorium kosmetyczne Dr Irena Eris jest firmą…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz