To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Imię i nazwisko: Radosław Anczakowski WZiM rok 1 grupa C1
DYSTRYBUCJA Tematem mojej prezentacji jest dystrybucja w pojęciu marketingowym. Na początku zacznę od krótkiego przypomnienia definicji dystrybucji, by w dalszej części mojej pracy omówić wężej ten temat w oparciu materiały prasowe wyszukane przeze mnie w miesięczniku „Marketing w praktyce”. Dystrybucja jest to zbiór działań i postępowań oraz decyzji związanych z udostępnianiem wytworzonych produktów w miejscu i czasie odpowiadającym potrzebom nabywców. Działania dystrybucyjne mogą składać się z transportu, magazynowania, zawierania transakcji i finansowania i organizowania wymiany informacji.
„Metro” realizuje specjalne akcje reklamowe Jak wynika z definicji jednym z głównych założeń dystrybucji jest dostarczenie produktu, jak najszerszej rzeszy odbiorców. W przypadku gazet barierą niekiedy jest ich terytorialny zasięg dystrybucji. Z ciekawą inicjatywą wyszedł dziennik „Metro”, polegającą na tym, iż gazeta była rozdawana w miastach leżących poza codzienną siecią rozpowszechniania dziennika. W ten sposób „Metro” poszerzyło grono swoich potencjalnych odbiorców. „Działania dla klientów zainaugurowała dystrybucja specjalnego wydania „Metra" z dodatkiem reklamowym firmy New Yorker Polska. Akcja została przeprowadzona w Legnicy”.
Fiege buduje centrum logistyczne dla firmy Beiersdorf w Chinach Jednym z podstawowych elementów dystrybucji jest również fizyczny przepływ towarów, zwany logistyką marketingową. Logistyka marketingowa jest to zespół działań doprowadzających w sensie fizycznym produkt do punktów sprzedaży lub finalnych nabywców. Do realizowania celów logistycznych często zatrudnia się firmy świadczącą usługi outsourcingowe. Tak też zrobiła marka Nivea, która chce poszerzyć zakres swojej działalność o Azje, podpisując kontrakt z firmą Fiege, trudniącą się właśnie w logistyce. W tym celu Fiege wybuduje nowoczesne centrum logistyczne w prowincji Kunszan na obrzeżach Szanghaju, w pełni spełniające wysokie, międzynarodowe standardy jakie stawiane są wszystkim Mega Centrom należącym do Grupy Fiege. Grupa ta ma zapewnić transport produktów do magazynów, jak i ich magazynowanie. Na potrzeby Nivei Grupa Fiege opracowała specjalną koncepcję zintegrowanego łańcucha dostaw: produkty Nivei są przewożone bezpośrednio z fabryki do Mega Centrum w Szanghaju. Tam ponad 500 różnych pozycji asortymentowych przechodzi przez wszystkie etapy sterowanego komputerowo procesu magazynowania, usług podnoszących wartość produktów i co-packingu. Pakiet usług dopełnia codzienna kompletacja zamówień i przygotowywanie partii towaru do wysyłki do odbiorców.
(…)
… Dramers S.A. - dystrybutor hipoalergicznych proszków do prania oraz zmiękczających płynów do płukania JELP - nagradza dystrybutorów, podhurtowników i detalistów kupujących i sprzedających największą ilość produktów tej marki. Akcja promocyjna trwa od 1 czerwca do 30 listopada 2008 r. Dystrybutorzy nagradzani będą za wartość zakupów, zaś podhurtownicy i detaliści za ilość zakupionych produktów z rodziny…
… powinien być dostępny dla każdego potencjalnego klienta. Niestety niekiedy klient natyka się na barierę dostępności produktu, który może np. być dostępny tylko w niektórych miastach, w określonych punktach sprzedaży, do których nie każdy ma dostęp. Idealnym rozwiązaniem jest sprzedaż wysyłkowa, która dzięki ogólnodostępności Internetu ma coraz szersze rzesze zwolenników. „Duże firmy handlowe zdają sobie sprawę z rosnącej popularności sprzedaży on-line, stąd też dywersyfikują swoje kanały dystrybucji w tym kierunku. Jednym z nich jest internet, który na bazie programów partnerskich (affiliate relationships) umożliwia im generowanie ruchu w ramach własnych serwisów WWW. Poza tym zaczynają postrzegać inicjatywy takiej jak MyTriggers.com jako adekwatne do ich grup docelowej, a przy tym znacznie bardziej efektywne…
… - to najbliższe plany IDMnetu na przyszły rok. Spółka zapowiada, że pierwsze zmiany będą widoczne już w styczniu.
IDMnet uruchomi komórkę brokerską Komórka brokerska zajmie się kompleksowym planowaniem kampanii reklamowych w Internecie i zakupem mediów dla klientów ogólnopolskich oraz regionalnych. Będzie również oferować usługi związane z opracowaniem strategii i kreacji reklamowych. Wprowadzenie usług…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)