marketing - podsumowanie 2

Nasza ocena:

5
Pobrań: 63
Wyświetleń: 833
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
marketing - podsumowanie 2 - strona 1 marketing - podsumowanie 2 - strona 2 marketing - podsumowanie 2 - strona 3

Fragment notatki:


Analiza SWOT: przedstaw sposób postępowania podczas analizy czynników wewnętr z nych. Badanie zjawisk wewnętrznych obejmuje:
-badanie technik i technologii wytwarzania produktów, technik kształtowania asortymentu towarów oraz organizacji przedsiębiorstwa,
-badanie finansowych, rzeczowych oraz ludzkich zasobów przedsiębiorstwa.
Analiza SWOT: przedstaw sposób postępowania podczas analizy czynników zewnętrznych. Badanie zjawisk zewnętrznych obejmuje:
-badanie ogólnych warunków działania, obejmujące analizę ekonomicznych warunków działania, warunków politycznych i systemu prawnego, analizy technologii i technik wytwarzania, analizy uwarunkowań kulturowych i społecznych ( patrz makrootoczenie),
-badanie struktury podmiotowej rynku, obejmujące liczby i wielkości konkurentów, programów lub działania, analizy ich atutów i słabości ( patrz mikrootoczenie),
-badanie potrzeb i popytu, obejmujące analizy postępowania konsumentów na rynku, zwyczajów konsumpcyjnych, wzorców zakupów, analizy wielkości rynku potencjalnego. Co należy zrobić przed przystąpieniem do anal i zy SWOT. Jednostka biznesu powinna stworzyć system w y wiadu marketingowego, śledzącego trendy i wszelkie ważne wydarzenia. Następnie dla każdego trendu lub wydarzenia, specjalista od marketingu powinien określić wynikające z nich szanse i zagrożenia.
Co osiąga klient dzięki drugiemu etapowi procesu decyzyjn e go? Drugi etap procesu decyzyjnego to poszukiwanie informacji. Klient rozpoczyna aktywne poszukiwanie informacji ( informatory, ulotki, opinie znajomych itp.). Skala tych poszukiwań zależy od intensywności motywacji, która nim kieruje. Zwykle skala poszukiwań podejmowanych przez konsumenta rośnie, kiedy przechodzi on od sytuacji ograniczonego rozwiązywania problemu do dogłębnego rozwiązywania problemu, czyli od zamiaru kupna do jego realizacji.
Co osiąga klient dzięki drugiemu etapowi procesu decyzyjn e go? Drugi etap procesu decyzyjnego to poszukiwanie informacji. Klient rozpoczyna aktywne poszukiwanie informacji ( informatory, ulotki, opinie znajomych itp.). Skala tych poszukiwań zależy od intensywności motywacji, która nim kieruje. Zwykle skala poszukiwań podejmowanych przez konsumenta rośnie, kiedy przechodzi on od sytuacji ograniczonego rozwiązywania problemu do dogłębnego rozwiązywania problemu, czyli od zamiaru kupna do jego realizacji.
Co to jest stopa penetr a cji rynku? Stopa penetracji rynku ma odwołanie do strategii penetracji rynku, która szuka sposobów zwiększenia udziału w rynku aktualnie sprzedawanych produktów na aktualnie obsługiwanych rynkach. Robi się to w następujący sposób:
-zachęcanie swych obecnych klientów do kupowania produktu,
-przyciąganie klientów konkurencji i skłonienie ich do zmiany marki,


(…)

…. Dwa najbardziej znane zostały opracowane przez Boston Consulting Group ( stąd macierz BCG ) i General Electric.
W jakim celu wykorzystuje się analizę SWOT?
Analiza SWOT jest skrótowym spojrzeniem na analizę sytuacyjną będącą w firmie podstawą konstrukcji planu marketingowego. Bada się tutaj:
-identyfikację trendów w branży danej firmy,
-analizę konkurencji firmy,
-ocenę samej firmy,
-obecnych i potencjalnych…
… się w zależności od typu zakupu i typu decyzji z nim związanych. Istnieją ogromne różnice między kupowaniem pasty do zębów, rakiety do tenisa, komputera i nowego samochodu. Zakupy droższe i bardziej kompleksowe na pewno wymagają większego zastanowienia się i zaangażowania się ze strony nabywcy. Wyróżnia się cztery typy zachowań na rynku w zależności od stopnia zaangażowania przy zakupie i stopnia zróżnicowania…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz