1. Podać definicję marketingu i wyjaśnić jego istotę Marketing – zyskowne zaspokajanie potrzeb i pragnień. Jego zadaniem jest przekształcanie potrzeb społecznych w możliwości osiągania zysku. Jest to proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego potrzebują i pragnął osiągnąć poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartości produktów. Jego zadaniem jest sprzedaż korzyści jakie można uzyskać wraz z przedmiotem fizycznym. Istota marketingu - rozpoznanie zmian zachodzących na rynku, przewidywanie działań konkurencji oraz poznanie potrzeb i pragnień konsumentów po to, aby z kolei efektywnie przygotować ofertę, jej promocję i sprzedaż a w rezultacie osiągnąć cel strategiczny oraz satysfakcję konsumentów. 2. Wyjaśnić pojęcia marketingowe potrzeba i pragnienie Potrzeba – stan odczuwania braku zaspokojenia. Potrzeby ludzkie są ograniczone i jest ich niewiele. Pragnienie – wyraz szczególnego sposobu zaspokajania potrzeb pierwotnych 3. Wskazać na relacje między potrzebami i pragnieniami a popytem Popyt – pragnienie posiadania określonych produktów, poparte możliwością i gotowością ich kupienia Relacja - Pragnienia stają się popytem w momencie, gdy są poparte siłą nabywczą. Ludzie zajmujący się marketingiem nie tworzą potrzeb; to potrzeby warunkują ich działania. Osoby zajmujące się marketingiem, obok innych czynników społecznych, wpływają na pragnienia. Oni także kształtują popyt konsumentów przez tworzenie odpowiedniego, atrakcyjnego, nie przekraczającego możliwości finansowych i łatwo dostępnego produktu. Potrzeba ujawniona jest podstawą popytu. 4. Wskazać na istotę marketingu mix Marketing mix (kompozycja marketingowa) - takie elementy (instrumenty) za pomocą których możemy oddziaływać na rynek. Najbardziej popularna koncepcja marketingu mix to tzw. "4p" czyli z ang.: product, price, place, promotion (produkt, dystrybucja, promocja, cena) Istota marketingu mix - jest to maksymalizacja efektu rynkowego przez optymalne wykorzystanie wszystkich instrumentów rynkowych 5. Wyjaśnić marketingowe pojęcie produktu Produkt – to, co można zaoferować w celu zaspokojenia potrzeby i/lub pragnienia. Znaczenie produktów fizycznych leży nie tyle w ich posiadaniu, co w możliwości korzystania z usług, które z sobą niosą. Produkty fizyczne są nośnikami usług, jak również osoby, miejsca, działania organizacje i idee. Przedmiot
(…)
…, jaki musi on ponieść w związku z jego pozyskaniem. Całkowita wartość wyrobu dla klienta
jest sumą korzyści, jakich oczekuje on od danego produktu czy usługi.
10. Wymienić i opisać sposoby wchodzenia w posiadanie produktów
― produkcja na własne potrzeby – uprawa warzyw, rybołówstwo,
― przymus – zbiór produktów, kradzież, konfiskata
― żebranie – błaganie o schronienie, pieniądze, żywność
― wymiana – jest aktem…
….
Otoczenie ogólne (dalsze, makrootoczenie) - organizacji obejmuje niezbyt wyraźnie określone wymiary i
siły, wśród których działa organizacja i które mogą wywierać wpływ na jej działania. Czynniki:
― ekonomiczne,
― technologiczne,
― społeczne,
― prawne,
― polityczne,
― międzynarodowe,
― demograficzne.
Otoczenie celowe (bliższe, mikrootoczenie) - składa się z konkretnych organizacji lub grup…
… miejsca zamieszkania, region, skład gospodarstwa domowego, stan cywilny, sytuację
zawodową, stan majątkowy, wykształcenie. Informacje te zbierane są w ankietach na ogół na końcu, w
części zwanej metryczką. Dane dotyczące profilu demograficznego badanej grupy prezentujemy w %, tak
aby suma dla poszczególnych grup wynosiła 100%. Znajomość profilu demograficznego grupy
konsumentów korzystających z marki X…
…
Dannon wprowadziła kilka rozszerzeń linii produktowej dodając siedem nowych smaków jogurtów. Jogurt
bez tłuszczu i relatywnie tańszy jogurt w dużym opakowaniu. Rozwinięcie linii może mieć również
charakter innowacyjny (jogurt bez tłuszczu), naśladowczy lub uzupełniający (inny rozmiar opakowania) .
Przeważająca ilość nowych produktów to rozszerzenia linii. Dodatkowa moc przerobowa często skłania
firmę…
… odpowiadającemu panującym aktualnie
modom i gustom.
Produkt usprawniony – to jest taki który oferuje dodatkowe usługi lub korzyści, wyróżniające go od oferty
konkurencji. Hotel morze wzbogacić swoją ofertę poprzez włączenie do niej takich elementów jak telewizor
w każdym pokoju, szampon, świeże kwiaty, uproszczone formalności meldunkowe w recepcji itp.
Ulepszenie produktu powoduje ze ludzie marketingu musza…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)