Marketing - omówienie, (sem III)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 574
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing - omówienie, (sem III) - strona 1 Marketing - omówienie, (sem III) - strona 2 Marketing - omówienie, (sem III) - strona 3

Fragment notatki:

MARKETING to:
- proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu nabywcy otrzymują to, czego potrzebują i pragną osiągnąć przez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartości produktów.
- działania przedsiębiorstwa polegające na poznaniu i dostosowaniu się do wart. Rynkowych oraz oddziaływaniu na popyt i podaż przy uwzględnieniu toreb, oczekiwań finalnych odbiorców i celu przedsiębiorstwa jakim jest umocnienie jego pozycji konkurencyjnej na rynku.
Marketing w praktyce składa się z:
- badan marketingowych
- decyzji marketingowych - stanowią strategie i działania operacyjne marketingu
- organizacji działań marketingowych
Rynek - składa się ze wszystkich potencjalnych klientów, którzy maja określone potrzeby.
Następujące składowe marketingu:
produkt,
Cena
Dystrybucja
Promocja
Personel
KONCEPCJE REALIZACJI DZIAŁAŃ MARKETINGU
Wg. Koncepcji sprzedaży
Klienci samodzielnie nie kupują dużo produktów oferowanych im przez przedsiębiorstwo - musi ono stosować agresywną sprzedaż i promocję
Wg. Koncepcji marketingowej
Określenie potrzeb klientów i dostarczaniu im pożądanego zadowolenia w sposób bardziej wydajny niż konkurencji podczas koordynacji działań firmy w zakresie marketingu mix i badań marketingowych a także ich koncentracji na kliencie
Koncepcja marketingu społecznego - org. Określa wówczas potrzeby, wymagania i interesy rynków docelowych oraz dostarcza klientom pożądane zadowolenia w sposób bardziej efektywny niż konkurenci przy jednoczesnym zachowaniu lub podniesieniu och dobrobytu.
Plan marketingowy - zbiór programów służących do osiągnięcia celów, sformułowanych w stosunku do produktów oferowanych na docelowym rynku. Opracowany dla dziedziny działalności grup produktów reprezentując określony rodzaj działalności przedsiębiorstwa lub jego markę.
Dziedzina działalności firmy powinna:
- być kierowana jako oferta firmy dla określonej grupy nabywców i zaspokajać ich potrzeby lub być zbiorem pokrewnych produktów i ich rynku.
- mieć oddzielnych konkurentów
- zarządzana przez oddzielnych menadżerów firmy odpowiedzialnych za plany.
Strategiczny plan marketingowy [3 - 5 lat]
Cele i ogólna strategia na podstawie analizy marketingowe
Operacyjny plan marketingowy - konkretne cele i opis strategii marketingowej, która zapewnia ich osiągnięcia w krótszym okresie czasu.
Strategie konkurencji PORTERA
- Przywództwo w zakresie kosztów, niższe koszty produkcji, by produkt był tańszy od konkurencji
-Dyferencjacja [wyróżnienie] - lepsza obsługa, styl, technologia


(…)

…:
co ludzie mówią - intencje nabywców przy pomocy badań ankietowych
- opinii sprzedawców na podstawie oszacowanych przez nich wielkości zakupów poszczególnych produktów
- opinii ekspertów
co ludzie zrobili
- analizuje się istniejące informacje dotyczące zachowań nabywców lub stosuje:
* statystyczną analizę popytu w celu identyfikacji czynników wpływających na wielkść sprzedaży,a także względnej siły ich wpływu na nią. Wówczas stosuje się analizę regresji liniowej dla jednej zmiennej lub analizę regresji wielorakiej dla wielu zmiennych.
* krzywa cyklów życia produktów
* analizę szeregów czasowych
* technikę wygładzania wykładniczego
co ludzie zrobią
wymaga wprowadzenia produktu na próbny rynek i mierzenia reakcji nabywców
Analiza czynników czasowych - w których prognozy popytu są określone na podstawie wielkości sprzedaży w przeszłości przy uwzględnieniu następujących czynników:
- trend
- cykl - odzwierciedlający zjawisko falowania sprzedaży w zależności od koniunktury gospodarczej, które cechują periodyczne wahania
- losowości - obejmujące czynniki zakłócające
Technikę wygładzania wykładniczego:
W której prognozowania wielkości sprzedaży w przyszłym okresie jest określana następująco
Qp (t + 1) = w * Q…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz