Marketing - omówienie (sem III)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 567
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing  - omówienie  (sem III) - strona 1 Marketing  - omówienie  (sem III) - strona 2 Marketing  - omówienie  (sem III) - strona 3

Fragment notatki:

, Marketing, Wy 9, (sem III)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W PROCESIE INNOWACJI:
Określenie pomysłów na nowy produkt - do źródeł pomysłów na nowy produkt można zaliczyć: pracowników firmy, klientów, dystrybutorów, targi, konferencje, konkurencję. Za wprowadzenie nowego produktu na rynek odpowiada Produkt Manager. Do niego spływają pomysły na nowe produkty, następnie są one konsultowane z laboratorium wewnętrznym w celu sprawdzenia technicznych możliwości ich realizacji.
Analiza możliwości wprowadzenia nowego produktu - analiza ekonomiczna i marketingowa nowego produktu jest przeprowadzana na podstawie informacji dostarczonych przez laboratorium wewnętrzne i badania rynkowe. Decyzję o kontynuacji prac rozwojowych podejmuje Zarząd.
Projektowanie i rozwój nowego produktu - jeżeli Zarząd zaakceptował pomysł do realizacji, to rozpoczynane są prace B+R. Koordynuje je Produkt Manager, a prowadzi laboratorium wewnętrzne i zewnętrzne firmy. Kiedy powstanie nowy produkt testuje się go wewnątrz i na zewnątrz firmy. Jeżeli testy przyniosą pozytywne rezultaty, to produkt jest wprowadzany na rynek.
Wprowadzenie nowego produktu na rynek - jest dokonywane w oparciu o plany marketingowe i plany sprzedaży, opracowane przez Produkt Managera w drugiej fazie procesu. Wprowadzeniem produktu na rynek zajmuje się dział sprzedaży.
Na czele rankingu innowacyjnych przedsiębiorstw znajduje się firma 3M z siedzibą w Minneapolis. Jest to producent ponad 60 000 produktów obejmujących papier ścierny, przylepce, szkła kontaktowe, materiały papiernicze, elektroniczne nośniki pamięci i inne. Ambitnym celem firmy 3M o rocznych obrotach ok. 16 mld $ jest aby każdy z jej oddziałów osiągał przynajmniej 25% swoich przychodów ze sprzedaży produktów, które zostały wprowadzone na rynek w ciągu ostatnich 5 lat. Każdego roku przedsiębiorstwo wprowadza na rynek ponad 200 nowych produktów. 3M inwestuje 7% wartości swojej rocznej sprzedaży w badania i rozwój (tj. 2 razy więcej niż przeciętne przedsiębiorstwo amerykańskie). Przedsiębiorstwo to pozwala pracownikom przeznaczać 15% czasu na pracę nad projektami, nowymi pomysłami, którymi są zainteresowani klienci. Co roku 3M wręcza swoje nagrody zwane Golden Step zespołom ds. rozwoju, których nowy produkt osiągnął dochód przekraczający 2 mln $ ze sprzedaży w USA lub 4 mln $ ze sprzedaży na rynku światowym w ciągu 3 lat od momentu wprowadzenia tego produktu na rynek.
PROCES USTALANIA CEN:
Wybór celu (wiązki celów) strategii cenowej
Max zysk bieżący, złożona dynamika wzrostu zysku (jeżeli tempo wzrostu wielkości sprzedaży jest większe od tempa wzrostu kosztów). Maksymalny przychód bieżący, zwiększenie wielkości sprzedaży
Zwiększenie udziału w rynku (ustanowienie cen zapewniające przejęcie części nabywców od konkurentów bądź eliminowanie ich z rynku)


(…)

… się silna konkurencja lub zmiany upodobań klientów. Aby utrzymać stabilną produkcję firma obniża ceny.
Inne cele polityki cenowej. Organizacje typu non-profit mogą kierować się innymi priorytetami.
Szacowanie popytu (w zależności od wielkości ceny).
Cenowa elastyczność popytu stanowi intensywność reakcji konsumentów na zmianę ceny (stopień reakcji popytu na zmianę ceny).
E=deltaQ/Q : deltaP/P E= procentowa…
… różnicowania cen:
a) względem segmentu rynku (cech nabywców)
b) względem różnych form produktu
c) w oparciu o image
d) z uwzględnieniem czasu, zależnie od sezonu, dnia lub godziny
e) względem położenia geograficznego
6.4) Wycena asortymentu produktów, w tym:
a) linii produktów (ustalanie cen dla produktów substytucyjnych: ceny notebooków Optimusa, Toshiby, Asus, Avista)
b) dodatkowych akcesoriów (drukarka
…). Za 2 lata rynek przestanie rosnąć. W całym kraju zostanie uruchomiona naziemna telewizja cyfrowa. Cyfrowy Polsat dodaje klientom usługę Multiroom (możliwość oglądania telewizji na dwóch telewizorach w domu) oraz obniża cenę oferty Premium (dostęp do wszystkich kanałów). Platforma N promuje ofertę dla osób korzystających z telewizji bez stałego abonamentu. Ustalanie wysokości ceny:
Jednostkowy koszt…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz