Ustalanie cen w przedsiębiorstwie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 273
Wyświetleń: 1344
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Ustalanie cen w przedsiębiorstwie - strona 1 Ustalanie cen w przedsiębiorstwie - strona 2 Ustalanie cen w przedsiębiorstwie - strona 3

Fragment notatki:

Wykład 22.04.2010
Decyzje typu: przyjąć czy odrzucić dodatkowe zamówienie? W krótkim okresie czasu może okazać się opłacalne
W długim okresie czasu może okazać się nieopłacalne
Inne czynniki: Wpływ obniżki ceny specjalnego zamówienia na poziom cen pozostałych wyrobów
Reakcja konkurencji
Wpływ na zmianę zamówień w najbliżej przyszłości
Reakcja pozostałych odbiorców (też mogą żądać obniżki cen)
Przyjęcie dodatkowego zamówienia po specjalnych cenach: Dodatkowe przychody przewyższają dodatkowe koszty (najczęściej zmienne)
Występują niewykorzystane zdolności produkcyjne i nie ma innych możliwości ich wykorzystania Przyjęcie zamówienia nie doprowadzi do deregulacji dotychczasowej sprzedaży (nie zmieni wolumenu ani ceny)
Koszty stałe są pokryte przez marżę uzyskiwaną na dotychczasowej sprzedaży
Ewentualny wzrost kosztów stałych w wyniku dodatkowej oferty bądź powstanie kosztów utraconych korzyści mają charakter kosztów istotnych od tej decyzji
Decyzje typu: sprzedawać czy przetwarzać dalej? Warunkiem podejmowanie tego typu decyzji jest istnienie rynku na określone półprodukty
Rozstrzygnięcie tego typu decyzji polega w pierwszej kolejności na znalezieniu w procesie produkcyjnym takiego punktu, po którym otrzymane produkty będą mogły podlegać oddzielnym procesom. Koszty poniesione przed tym punktem podziału są kosztami nieistotnymi dla decyzji. Natomiast koszty poniesione po tym punkcie są istotne dla decyzji. Dlatego należy porównywać koszty związane z przetwarzaniem danego półproduktu z dodatkowymi przychodami, które można osiągnąć:
Jeżeli dodatkowe przychody są wyższe od dodatkowych kosztów związanych z dalszym przetwarzaniem półproduktu należy półprodukt przetwarzać dalej Jeżeli dodatkowe przychody są niższe od dodatkowych kosztów związanych z dalszym przetwarzaniem półproduktu należy półprodukt sprzedać USTALANIE CEN W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Czynniki wpływające na poziom cen.
Modele ustalania cen.
Kosztowe formuły ustalania cen.
Inżynieryjna metoda ustalania cen (macierz BCG- Boston Consulting Group) Cena jest pieniężną kwotą, jaką kupujący płaci sprzedającemu za otrzymany produkt lub wykonaną usługę.
Czynnikami wpływającymi na poziom cen są: Klienci - cena powinna być akceptowana przez potencjalnych klientów
Konkurencja - cena powinna uwzględniać poziom cen konkurencyjnych produktów, ich ilość i jakość
Koszty - cena powinna pokryć wszystkie koszty związane z wytworzeniem sprzedawanych produktów oraz zapewnić odpowiedni zysk
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz