Marketing międzynarodowy - test

Nasza ocena:

5
Pobrań: 1645
Wyświetleń: 8099
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing międzynarodowy - test - strona 1

Fragment notatki:



1. Pytanie dotyczące "parasola" ( ale nie pamiętam sensu pytania ) – odp. NIE
2. Wodospad to stopniowe, kosztowne wejście…. – odp. TAK
3. Polewaczka dotyczy równoczesnego wejścia na kilka rynków – odp. TAK
4. Czy McDonald’s należy do franszyzy - odp. TAK

30. Czy przewaga własnościowa w podejściu elektrycznym oznacza, że przedsiębiorstwo posiada aktywa, którymi nie dysponują przedsiębiorstwa zagraniczne? - odp. TAK
31. Reaktywne przyczyny internacjonalizacji ( coś ze spadkiem popytu w pytaniu ) - odp. TAK
32. Przyczyny internacjonalizacji zaopatrzeniowych to niższe surowce za granicą - odp. TAK
33. Podstawowa zasada marketingu międzynarodowego to gruntowne poznanie rynku działania - odp. TAK

Pytanie dotyczące "parasola" ( ale nie pamiętam sensu pytania ) - odp. NIE Wodospad to stopniowe, kosztowne wejście…. - odp. TAK
Polewaczka dotyczy równoczesnego wejścia na kilka rynków - odp. TAK
Czy McDonald's należy do franszyzy - odp. TAK
Czy przedsiębiorstwo przenosząc produkcje do obcego kraju musi zrezygnować z kanałów dystrybucji - odp. chyba nie???
Pytanie dotyczące "global born" - nauczyć się jest w książce
Czy społeczeństwa w których żywność jest kupowana przez kobiety, a samochody przez mężczyzn to społeczeństwa kobiece - odp. NIE, lub inne tego typu - jest to w książce Czy grupy indywidualistyczne komunikują się za pomocą przekazu informacji) - odp. NIE
Czy cła w Polsce wynoszą ileś tam?? - odp. NIE ( nie ma cła )
Czy informacje wtórne są kosztowne i wymagają dużo czasu - odp. NIE ( pierwotne - są czasochłonne i kosztowne )
Czy mc donald's należy do grupy joint venture - odp. NIE
Czy wybór kanału dystrybucji zależy od strategii wejścia - odp. TAK
Czy adaptować można produkt jednej marki ( coś takiego, ale tutaj nie pamiętam dokładnie sensu pytania ) - odp. NIE
Pytanie o konsumpcji i dobrach żywnościowych - odp. TAK
Czy eksport pośredni stosowany jest przede wszystkim na rynku dóbr przemysłowych - odp. NIE (pośredni - konsumpcyjne, bezpośredni-przemysłowe, produkcyjne - tak to chyba jest )
Czy kontrakt oznacza szybkie wejście na dany rynek - odp. TAK
Czy licencja może się wiązać z utratą dobrego wizerunku i marki - odp. TAK
Czy eksport bezpośredni umożliwia lepszy kontakt z konsumentami - odp. TAK Czy strategia policentryczna przywiązuje dużą wagę do specyfiki poszczególnych rynków zagranicznych - odp. TAK
Czy stopień centralizacji zarządzania marketingiem to czynniki wewnętrzne wpływające na wybór polityki cen - odp. TAK
Strategia cen zróżnicowanych - zagrożenie "szarym importem" - odp. TAK
Szary import to przepływ towarów między krajami który nie jest organizowany i kontrolowany przez producenta - odp. TAK
Mikrosegmentacja to wybór krajów - odp. NIE
Standaryzacja produktu może być podjęta jeżeli występuje zbliżona użyteczność produktu na różnych rynkach - odp. TAK
Czy przedsiębiorstwa przenosząc się na rynki zagraniczne mogą nie brak pod uwagę czynników demograficznych - odp. NIE
Strategia przewodnictwa innowacyjnego to wprowadzanie nowego produktu - odp. TAK
Międzynarodowy cykl życia produktu składa się z 4 faz - odp. NIE ( składa się z 3 faz !! )
Czy w strategii marketingu konkurencji M. Porter wyróżnił 3siły - odp. NIE  ( jest 5 sił Portera )
Czy wprowadzanie internetu do systemów dystrybucji może powodować tylko skrócenie kanałów - odp. NIE ( może też spowodować wydłużenie - jest to w slajdzie )
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz