Marketing medialny

Nasza ocena:

5
Pobrań: 77
Wyświetleń: 945
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing medialny - strona 1 Marketing medialny - strona 2 Marketing medialny - strona 3

Fragment notatki:

Marketing medialny:
Marketing medialny najszybciej rozpowszechnił się w USA. Amerykanizacja procesów wyborczych polega na: a) uzyskaniu dominacji roli przez środki przekazu telewizyjnego,
b) personalizacji polityki, c) większej roli wizerunków medialnych w stosunku do klasycznej prezentacji programów wyborczych oraz na profesjonalizacji kampanii wyborczych.
Reklamy telewizyjne - 3 punkty widzenia:
1. Treść przekazu - a) upowszechnienie nazwiska kandydata; b) merytoryczne argumenty kandydata i często odwołujące się do emocji wyborców; c) upowszechniające medialny wizerunek kandydata; d) reklamy służące do prowadzenia kampanii negatywnych.
2. Typ nadawcy - a) reklamy formułowane w pierwszej osobie (osoba przekazująca treść reklamy zwraca się bezpośrednio do odbiorcy i nawiązuje z nim kontakt wzrokowy); b) w drugiej osobie (osoba przekazująca treść jest członkiem jakiejś zbiorowości); b) w trzeciej osobie (odbiorcy proponowany jest ogląd wiata z różnych perspektyw).
3. Technika przekazu - wywiady z ludźmi z ulicy, rozmowy ze zwykłymi ludźmi, odwołanie się do symboli. Podstawę przekazu stanowi ogólnie dostępna telewizja (broadcasting) oraz narrowcasting (przekaz wyspecjalizowany i skierowany do wybranych grup mieszkańców czy grup interesów - telewizja kablowa).
53. Reakcje wyborców na kampanię i sondaże:
3 fazy:
1. Kodowanie - stworzenie medialnego wizerunku kandydata i definicja jego programu (kodowanie podstawowych treści).
2. Kanał przekazu - stworzony wizerunek zostaje dostarczony odbiorcom.
3. Dekodowanie - wyborcy odbierają docierające do nich wiadomości i podejmują decyzje wyborcze.
Odbiorcami działań marketingowych jest 5 grup wyborców:
1. Innowatorzy - dostrzegają walory kandydata i formułują grupę przywódczą (są to ludzie sukcesu - odważni, młodzi, mający wysoki status społeczny oraz chętnie podejmujący ryzyko). Często przyłączają się do organizowania kampanii.
2. Obdarzeni autorytetem społecznym - zapewniają kampanii wsparcie polityczne, moralne, finansowe. Są bogaci, szanowani, dojrzali, dobrze wykształceni i twórczy.
3. Idący za przykładem - tworzą bazę wyborczą, przyłączają się do wspierania kandydata wtedy, gdy stanie się osobistością publiczną. Podążają za liderami, są przywiązani do jakiejś partii.
4. Wyborcy bierni - status społeczny i zarobki niższy od średniego. Jak chce się wygrać, trzeba mieć poparcie tej grupy - w tym celu prowadzi się aktywne działania marketingowe, by przełamać ich apatię polityczną.


(…)

… tracić głosu i przegrywać w wyborach. b) sygnalizowany w sondażach wzrost poparcia powoduje przyłączenie się niezdecydowanych do kształtującej się większości. Wyborcy chcą wygrać wybory, chcą żyć w państwie rządzonym przez popieranego przez siebie kandydata.
Inna tendencja - spadek poparcia wywołuje jednocześnie demobilizację części elektoratu i mobilizację innej jego części.
Inna możliwość - poparcie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz