To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
KOMUNIKOWANIE się z rynkiem jest to zestaw środków za pomocą których firma przekazuje na rynek informacje związane z produktem lub firmą kształtuje potrzeby nabywców oraz kieruje popytem. MODEL KOMUNIKACJI LASWELLA obejmuje : a) koncepcję produktu odpowiadającą potrzebom konsumenta oraz docelowy segment rynku; b) przesłanie określające korzyści dla docelowego segmentu; c) transformację przesłania poprzez reklamę drukowaną media lub handlowców; d) określenie reakcji konsumenta na przesłanie próba oszacowania skutków marketingowego przesłania na sprzedaż. ELEMENTY MODELU: a) wysyłający - jest to jeden z uczestników tego procesu wysyłający pewne przesłanie drugiej stronie określany też jako źródło; b) kodowanie jest to proces nadający pewnemu zamysłowi i formę symboliczną; c) przesłanie jest to zestaw symboli transmitowanych przez wysyłającego (ma pokazywać korzyści i zachęcać do wypróbowania produktu); d) media są to k. komunikowania się za pomocą których przesłanie dociera od wysyłającego do odbiorcy; e) dekodowanie jest to proces odczytywania przez odbiorcę symboli wysyłanych przez źródło (konsument musi odczytać przesłanie i podjąć działanie związane z zakupem w czym pomaga mu dekodowanie; f) odbiorca jest to strona otrzymującą przesłanie zwana także widownią lub publicznością; g) sprzężenie zwrotne jest to uwzględnienie reakcji odbiorcy przez wysyłającego; h) oddźwięk na przesłanie jest to zbiór reakcji odbiorcy po odebraniu przesłania; i) zakłócenia są to nie zaplanowane zakłócenia w procesie komunikacji. INST RUMENTY SYSTEMU KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ: 1) rek. - każdą płatna forma nieosobistej prezentacji i promocji idei dobra lub usługi przez określonego sponsora; jest opłacaną przez nadawcę promocją produktów prowadzoną za pomocą rozpoznawalnych ogłoszeń zamieszczanych w definiowalnych nośnikach reklamy w czasie i przestrzeni skierowaną do określonego docelowego odbiorcy; poprzez reklamę: dostarczamy informacji o produkcie poznajemy przyczyny dla których warto wyrób kupować zmieniamy postawy wobec firmy lub produktu wywołujemy pragnienie zakupu przypominamy o firmie i produktach przekonujemy do zakupu utrwalamy produkt w świadomości konsumentów; pełni ona funkcje: informacyjną; nakłaniającą; wyróżniającą; utrwalającą. Formy reklamy: pocztowa wydawnicza prasowa radiowa telewizyjna zewnętrzna kinowa; 2) market. bezpośredni wykorzystywanie listów telefonów i innych nieosobistych narzędzi kontaktu w celu komunikowania się z określonymi grupami obecnych i potencjalnych klientów; 3) promocja sprzedaży - wszystkie materialne środki które mają na celu szybkie i krótkotrwale zwiększenie sprzedaży poprzez dodanie do produktu wyjątkowej korzyści czy to dla dystrybutorów czy dla konsumentów; obejmuje ona: bezpłatne próbki towarów kupony oferty refundowane obniżki cen m.in. premie nagrody za lojalność konkursy i loterie znaczki handlowe ekspozycja w sklepie rek. upominkowa
(…)
… w rzeczywistości nie jest łatwe. 6) DECYZJE DOTYCZĄCE PROMOTION MIX - przedsiębiorstwa stoją przed zadaniem podzielenia całkowitego budżetu promocji na 5 narzędzi promocji przedsiębiorstwa często szukają sposobów osiągnięcia skuteczności przekazu zastępując jedno narzędzie promocji innym obniżając w ten sposób swoje koszty promocji. Wiele firm zastąpiło niektóre formy sprzedaży bezpośredniej bilboardami listami…
… przejąć rek.; c) skuteczne przypominanie - jeżeli potencjalni klienci znają produkt lecz nie są przygotowani do zakupu przypominanie za pośrednictwem reklamy jest znacznie tańsze niż za pośrednictwem sprzedaży bezpośredniej; d) generowanie informacji wyprzedzającej - materiały reklamowe zawierają broszury i numery telefoniczne firmy są skuteczną formą dostarczania informacji wyprzedzającej pomocnej dla przedstawicieli handlowych; e) legitymizacja - sprzedawcy mogą wykorzystać strony z ogłoszeniami w prasie aby potwierdzić znaczenie produktu i firmy; f) upewnienie - rek. może przypomnieć klientom jak używać produktu i upewnić ich o trafności wyboru. Należy także zwrócić uwagę na role sprzedaży osobistej w marketingu artykułów konsumpcyjnych. Niektórzy specjaliści od marketingu pomniejszają wkład…
… do podkreślenia oferty danego produktu i do podniesienia zmniejszającej się wysokości sprzedaży efekty promocji sprzedaży są zwykle krótkotrwale i nieskuteczne w budowie długotrwałej preferencji wobec danej marki; 3) market. bezpośredni - choć ma wiele form (poczta bezpośrednia telemarketing market. elektroniczny) ma kilka wspólnych cech: a) niepubliczny charakter - przekaz kierowany jest zazwyczaj do określonej…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)