Marketing - egzamin, uek

Nasza ocena:

5
Pobrań: 2786
Wyświetleń: 7721
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing - egzamin, uek - strona 1 Marketing - egzamin, uek - strona 2 Marketing - egzamin, uek - strona 3

Fragment notatki:

Opracowanych jest 11 rozdziałów w 3 różnych plikach, zawierają one notatki na takie zagadnienia jak: definicje marketingu, ogólne zasady marketingu, funkcje marketingu, struktura otoczenia przedsiębiorstwa, konsumenci i ich zachowania na rynku, typy decyzji, alternatywy wyboru, style życia konsumentów, informacja marketingowa, struktura i zadania SIM, badania marketingowe, etapy badań marketingowych, metody zdobywania informacji, rynek i pole rynkowe przedsiębiorstwa, analiza SWOT, strategie marketingowe przedsiębiorstwa, segmentacja rynku, segmentacja wg Mc Carthy\'ego, produkt, klasyfikacje produktów, cykl życia produktu, znaki towarowe, marki, opakowania, wprowadzanie na rynek nowych produktów, innowacje produktowe, cena, polityka cen, konkurencja cenowa i niecenowa, sposoby wyznaczania ceny, rabaty, dystrybucja, kanały dystrybucji, hurt, agenci, handel detaliczny, procedury oceny kanałów dystrybucji, franchising, metoda Just in time, promocja, promotion-mix, strategie promocyjne, fundusz promocyjny, pomiar skuteczności promocji, reklama, działanie reklamy, cel reklamy, podmiot reklamy, sprzedaż osobista, promocja dodatkowa, propaganda marketingowa, public relations, siatka FCB, efekt a koszt reklamy, proces opracowania nowego produktu,

Full pack - wszystko co potrzebne do egzaminu. Streszczenie Altkorn

MARKETING
ROZDZIAŁ 1
1. Definicje marketingu:
ujęcie klasyczne - jest to odpowiednie planowanie, koordynowanie i kontrola wszystkich działań przedsiębiorstwa ukierunkowanych na aktualne, potencjalne rynki zbytu
wg Kotleta - jest to proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu jednostki i grupy poprzez wzajemną wymianę dóbr i wartości uzyskują to czego potrzebują i pragną
wg Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu - jest to proces planowania i urzeczywistniania koncepcji cen, promocji oraz dystrybucji dóbr, idei i usług w celu doprowadzenia do wymiany satysfakcjonującej jednostki i organizacje
wg Brytyjskiego Instytutu Marketingu - jest to proces zarządzania zmierzający do identyfikacji i antycypacji potrzeb konsumenta w celu ich wydajnego i zyskownego zaspokojenia
wg J. Camana i K. Uchia - jest to proces społeczno-gospodarczy mający na celu poznanie przyszłej struktury popytu na produkty lub usługi oraz zaspokajania go poprzez kierowanie podaży, przekazywanie informacji nabywcom, dostarczanie wytwórczych dóbr w odpowiednim miejscu i czasie
wg E. Kelly - jest to proces gospodarczy, w ramach którego struktura popytu na produkty jest antycypowana i zaspokajana przez innowacje, aktywizację sprzedaży oraz wymianę dóbr i usług
2. Fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstw:
orientacja produkcyjna - wiąże się z ogólnym przyspieszeniem rozwoju gospodarczego w II połowie XIX w. W wyniku odkryć i wynalazków w dziedzinie technologii i organizacji produkcji. Umożliwiły one zwiększenie efektywności gospodarowania przez organizowanie produkcji masowej [obniżanie kosztów jednostkowych i cen] a także z rozwojem środków komunikacji i transportu [poszerzenie rynków zbytu]. Rynek pod względem zróżnicowania asortymentu był stosunkowo ubogi i zaspokajał jedynie podstawowe potrzeby konsumentów i to często w stopniu niedostatecznym. Dominował rynek sprzedawcy. Producent zwracał uwagę na organizacyjne i techniczne problemy wytwarzania, zbyt był natomiast sprawą drugorzędną. Ilościowy wzrost sprzedaży odbijał się na pogorszeniu jakości produktów. Nastąpiła więc faza „orientacji na produkt” i zaczęto większa uwagę zwracać na jego jakość i staranność wykona ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz