marketing a dystrybucja

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 805
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
marketing a dystrybucja - strona 1 marketing a dystrybucja - strona 2

Fragment notatki:


DYSTRYBUCJA jest to zbiór działań i decyzji związanych z udostępnianiem produktu w miejscu i czasie odpowiadającym potrzebom nabywców. KANAŁY DYSTR. są to niezależne organizacje zaangażowane w proces udostępniania produktu do użytkowanie lub konsumpcji. POŚREDNICY HANDLOWI kupują w swoim imieniu i na swój rachunek towary w celu dalszej odsprzedaży nabywając prawo własności są to hurtownicy lub detaliści. PRZEDSTAWICIELE PRODUCENTA AGENCI HANDLOWI ORAZ BROKERZY występują w imieniu i na rachunek producenta i za swoje usługi pobierają prowizję brokerzy z reguły reprezentują różnych producentów natomiast przedstawiciele i agenci występują w imieniu jednego producenta. Większość producentów korzysta w procesie sprzedaży z usług pośrednika co ma wiele zalet: producent nie musi posiadać własnej sieci detalicznej pośrednicy z reguły maja większe doświadczenie w handlu i więcej kontaktów na rynku mogą oni sobie pozwolić na specjalizacje sprzedaży co zwiększa dostępność dóbr na rynku. RODZAJE KANAŁÓW DYSTR. : 1) produce nt - nabywca : jest najprostszym kanałem nie występuje tu żaden pośrednik w niektórych branżach gdzie koszt jest wysoki a wyrób skomplikowany koniecznością jest utrzymywanie bezpośrednich kontaktów producenta z klientem dodatkową przesłanką przemawiająca za bezpośrednią formą sprzedaży jest istnienie niewielkiej ograniczonej liczby kupujących w danym przemyśle; jest on najczęściej stosowany na rynku produktów przemysłowych; 2) producent - detalista - nabywca : wielu producentów towarów konsumpcyjnych sprzedaje swoje produkty do dużych detalistów często nie jest to tylko sprzedaż ale producent stara się wpływać na sposób prezentacji jego oferty w sklepie; 3) producent - hurtownia - det a lista - nabywca : producenci mogą korzystać z usług pośredników z różnych względów np. są zbyt mali aby sprzedawać bezpośrednio do handlu lub taka sprzedaż nie jest dla nich ekonomiczna zamiast sprzedawać do setek małych sklepów wola sprzedawać jednemu pośrednikowi; 4) producent - pośrednik - nabywca : producenci dóbr przemysłowych rzadko korzystają z usług pośredników jednak w małych firmach zatrudniających niewielu pracowników dystrybutorzy mogą stanowić sile wspomagającą własny personel handlowy; z pośredników zaleca się korzystać gdy: a) istnieje wielu nabywców o podobnym standardzie wymagań; b) produkty można łatwo magazynować; c) wielkość sprzedaży jest nieduża; d) produkty można kupić na podstawie rutynowych kontraktów; 5) agenci i brokerzy : powołani przedstawiciele producenta mogą sprzedawać do hurtowni do handlu lub bezpośrednio do nabywców agentów wykorzystują małe firmy mające niewielki dział handlowy lub duże firmy do sprzedaży towarów inwestycyjnych w mniejszych regionach. FUNKCJE SPEŁNIANE PRZEZ POŚREDNIKÓW : a) informacyjna zbieranie danych o produktach klientach konkurentach;

(…)

… schodzących markowych towarów po cenach dyskontowych. Sprzedaż ta obejmuje przede wszystkim biżuterię aparaty fotograficzne walizki zabawki i artykuły sportowe. Salony te obniżają koszty i marżę co pozwala na niską cenę i zwiększanie obrotów. Jednak w ostatnich latach zmagają się z domami towarowymi i sklepami dyskontowymi o utrzymanie się na rynku. Oferowane usługi: a) samoobsługa - używana w wielu sklepach…
… przygotowania i skoordynowania działań osób sprzedających. Wyróżnia się tu a) sprzedaż od drzwi do drzwi od biura do biura spotkania w domu w celu sprzedaży towarów; b) marketing bezpośredni jego źródła tkwią w marketingu zamówień jednak obecnie polega na innych sposobach działania niż osobiste wizyty w biurze lub domu formy docierania do konsumentów takie jak telemarketing marketing przez telewizję…
… jak produkty przechodzą przez pewne fazy rozwoju i upadku co można określić jako cykl życia detalisty. Dany typ sprzedaży detalicznej pojawia się notuje przyspieszony wzrost przez pewien czas osiąga dojrzałość a potem upada. Starszym formom handlu detalicznego osiągnięcie dojrzałości zajmowało wiele lat (sklep wielobranżowy - 80) dzisiejsze formy osiągają go o wiele szybciej (dom handlowy - 10). RODZAJE SKLEPÓW DETALICZNYCH: a) sklep z produktami specjalistycznymi - prowadzi sprzedaż artykułów w dużym asortymencie w ramach wąskiej linii produktów. Niektórzy eksperci twierdzą że w przyszłości wysoko wyspecjalizowane sklepy będą rozwijać się najszybciej wykorzystując rosnące możliwości segmentacji rynku i specjalizacji produktów; b) dom handlowy (towarowy) prowadzi wiele linii produktowych z których każda stanowi odrębny dział prowadzony przez innego menadżera istnieją także domy handlowe o specjalistycznym asortymencie. W niektórych miastach i krajach domy handlowe znajdują się w schyłkowej fazie cyklu życia. Opierać się one muszą nasilającej się konkurencji ze strony sklepów dyskontowych sieci sklepów specjalistycznych oraz ze strony olbrzymich sklepów - magazynów.; c) supermarket to stosunkowo duży…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz