To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH PRZEZ HURTOWNIKÓW.
Sprzedaż i promocja - hurtownicy zapewniają możliwość sprzedaży w wielu punktach i możliwość dotarcia do licznych, często małych odbiorców po stosunkowo niewielkich kosztach. Hurtownie mają zazwyczaj więcej kontaktów handlowych i są częściej obdarzani zaufaniem klientów niż odlegli producenci.
Budowanie asortymentu - hurtownicy są zdolni do wyboru swojego asortymentu i dobraniu go tak, aby jak najlepiej zaspokajał potrzeby klientów, co oszczędza ich czas i wysiłek.
Ilość sprzedawanych produktów - hurtownicy mogą sprzedawać produkty zarówno w opakowaniach zbiorczych, jak i na sztuki lub mniejsze jednostki. Jest to opłacalne dla klientów, ponieważ nie płacą za dostarczenie od producenta pojedynczych produktów i nie muszą kupować opakowań zbiorczych.
Magazynowanie - hurtownie posiadają zapasy towarów, co obniża koszty składowania produktów u odbiorców i producentów.
Transport - hurtownicy zapewniają szybszy transport produktów do klientów niż producenci, ponieważ są bliżej odbiorców niż producenci.
Finansowanie - hurtownicy ponoszą koszty kredytów handlowych dla konsumentów. Producenci wcześniej dostają zapłatę za produkty, ponieważ hurtownie muszą zamawiać zapasy magazynowe produktów i płacić za nie w wyznaczonym terminie (np.: dokonywanie zakupu produktów, ponoszenie kosztów magazynowania, transportu, ubezpieczeń, kredytowanie odbiorców itp.)
Ponoszenie ryzyka - hurtownicy ponoszą koszty ubezpieczeń towary, jego kradzieży, zniszczenia, przeterminowania, itd.
Zbieranie informacji o rynku - hurtownicy zbierają i dostarczają klientom i producentom informacje o konkurentach, nowych produktach, zmianach cen, itd.
Doradztwo i usługi - hurtownicy często zajmują się profesjonalnym doradztwem przemysłowym, szkoleniami pracowników sklepów detalicznych, pomagają przy planowaniu sklepów, itd.
Przez swoją działalność hurtownicy zwalniają producentów od konieczności samodzielnego składowania towarów i ich rozmieszczania na rynku, zbierania zamówień, utrzymywania kontaktów i dokonywania rozliczeń z dużą liczbą detalistów.
10. PODSTAWOWE KATEGORIE HURTOWNIKÓW
Różny zakres realizowanych funkcji sprawia, że uczestnicząc w procesie wymiany i „przesuwania” produktów przez kanał dystrybucji, nie wszyscy hurtownicy stają się ich właścicielami. Pozwala to na wyodrębnienie wśród nich:
kupców hurtowych (merchant wholesalers):
Kupcy hurtowi nabywają produkty u wytwórców, staja się ich właścicielami, ponoszą ryzyko związane z ich obrotem. Można wśród nich wymienić grupy hurtowników realizujących:
pełny zakres funkcji dystrybucyjnych (full-service merchant wholesalers):
(…)
… u wytwórców, staja się ich właścicielami, ponoszą ryzyko związane z ich obrotem. Można wśród nich wymienić grupy hurtowników realizujących:
pełny zakres funkcji dystrybucyjnych (full-service merchant wholesalers):
hurtownicy działający na rynku art. konsumpcyjnych
hurtownicy działający na rynku dóbr inwestycyjnych (dystrybutorzy)
hurtownicy działający na rynku płodów rolnych
ograniczony zakres funkcji…
… (mail wholesalers)
spółdzielnie producentów rolnych (producer's cooperatives)
agentów hurtowych nie przyjmujących produktów na własność (agent wholesaling middleman):
brokerzy - hurtownik, którego podstawowym zadaniem jest kontaktowanie sprzedających i kupujących, asystowanie w negocjacjach, kontrolowanie realizacji umów zawartych przy ich pośrednictwie
agenci przemysłowi - celem jest rozmieszczenie…
… dostawcą samochodów dyktującym ceny minimalne a dystrybutorami. Konflikty między-kanałowe - gdy producent stworzył dwa lub więcej kanałów dystrybucji, które konkurują ze sobą na tym samym rynku, np. gdy producent odzieży sprzedający swoje kolekcje w butikach otwiera sieć sklepów firmowych.
Dystrybucja
- 3 -
…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)