Identyfikacja potencjalnych kanałów dystrybucji

Nasza ocena:

3
Pobrań: 119
Wyświetleń: 2373
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Identyfikacja potencjalnych kanałów dystrybucji - strona 1

Fragment notatki:


Identyfikacja potencjalnych kanałów dystrybucji Kanały dystrybucji różnią się długością, szerokością, typem pośredników. Pozwala to na zestawienie bardzo wielu wariantów. Liczba możliwych doza stosowania wariantów jest ograniczona przez liczne czynniki, które związane są z wymaganiami nabywców, cechami produktów, zasobami finansowymi, dostępnością pośredników, przepisami prawa.
Przykłady wariantów wyboru: Producent artykułów konsumpcyjnych Producent - konsument
Producent - agent - konsument
Producent - detalista - konsument
Producent - hurtownik - detalista - konsument
Producent- agent - hurtownik - detalista - konsument
Producent - agent - hurtownik - agent - detalista - konsument Producent środków produkcji Producent - użytkownik
Producent - dystrybutor - użytkownik
Producent - dystrybutor - detalista - użytkownik
Producent - agent - użytkownik
Producent - franczyzobiorca - użytkownik Wybór kanałów dystrybucji Kanały dystrybucji różnią się użytecznością i efektywnością. W ocenie planowanych wariantów w dystrybucji mogą być stosowane różne metody:
Heurystyczne
Ilościowe
Analityczno - punktowe Wybór pośredników Ten etap jest zróżnicowany z zależności od ustaleń dotyczących stopnia intensywności dystrybucji.
W dystrybucji intensywnej procedura wyboru pośredników ogranicza się do sprawdzenia zdolności płatniczej pośredników.
W dystrybucjach selektywnej i ekskluzywnej ocena przydatności pośredników działających na szczeblu hurtu i/lub detalu składa się z faz:
Identyfikacji potencjalnych pośredników
Oceny pośredników według przyjętych kryteriów
Wyboru konkretnych pośredników
Ustalenia warunków kooperacji
Elementy oceny potencjalnych pośredników:
Ich reputacja i aktywność w obsługiwanych segmencie rynku
Wielkość możliwej do zrealizowania sprzedaży
Kompatybilność asortymentu
Obszar obsługiwanego rynku
Zdolność do realizacji płatności, udzielania rabatów itp.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz