Marketing

Nasza ocena:

3
Pobrań: 133
Wyświetleń: 2016
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing  - strona 1 Marketing  - strona 2 Marketing  - strona 3

Fragment notatki:



...W sposób doskonały funkcjonowało podstawowe prawo gospodarki rynkowej – PRAWO WARTOŚCI.
Prawo to mówi że ceny oscylują wokół wartości towaru, popyt i podaż kształtują cenę.
Zyski ze sprzedaży towaru były niewielkie, poziom społeczeństwa w miarę wyrównany.
W tym okresie powstała I koncepcja rozwoju marketingu – KONCEPCJA PRODUKCJI –
Zakładała ona że należy produkować jak najmniej skomplikowane towary tak aby ceny mogły być niskie, ponieważ na takie towary jest zapotrzebowanie....

...W późniejszym okresie powstaje II koncepcja rozwoju marketingu – KONCEPCJA PRODUKTU –
Zakładała ona że w związku ze zróżnicowaniem się rynku a więc pojawienie się nowych konsumentów, właścicieli dobrze prosperujących firm, pojawia się popyt na towary lepszej jakości a co za tym idzie droższe....

...I I F A Z A : - proces przetwarzania informacji przez odbiorcę
Proces ten nie jest do końca możliwy do przeanalizowania bo dużą rolę odgrywa strona emocjonalna odbiorcy. Z badań wynika, że różnie przetwarzamy informacje zawarte w przekazach reklamowych. Dobra reklama pozwala odbiorcy na stwarzanie własnej wizji funkcjonowania danego produktu. W tej fazie kryje się niebezpieczeństwo, że konsument oglądając reklamę może przekształcić ją tak, że w efekcie okaże się, że produkt nie będzie spełniał jego oczekiwań....

...OPAKOWANIE :
Czynniki wpływające na zwiększenie znaczenia opakowań:
rozwijający się zakres występowania sklepów samoobsługowych, gdzie opakowanie przejmuje funkcje sprzedawcy, tyw efekt półki względy ekologiczne opakowań i związane z tym przepisy oraz normy, większość woli kupować produkty droższe ale ładniej zapakowane opakowanie – produktem samym w sobie....

ROZWÓJ MARKETINGU NA TLE ROZWOJU GOSPODARKI RYNKOWEJ
GOSPODARKA WOLNOKONKURENCYJNA :
Dużo małych głównie rodzinnych firm
Państwo nie ingerowało w gospodarkę
Typ gospodarki żywiołowej
Państwo w charakterze stróża nocnego
Praca ręczna
W sposób doskonały funkcjonowało podstawowe prawo gospodarki rynkowej - PRAWO WARTOŚCI - .
Prawo to mówi że ceny oscylują wokół wartości towaru, popyt i podaż kształtują cenę.
Zyski ze sprzedaży towaru były niewielkie, poziom społeczeństwa w miarę wyrównany.
W tym okresie powstała I koncepcja rozwoju marketingu - KONCEPCJA PRODUKCJI -
Zakładała ona że należy produkować jak najmniej skomplikowane towary tak aby ceny mogły być niskie, ponieważ na takie towary jest zapotrzebowanie.
W późniejszym okresie powstaje II koncepcja rozwoju marketingu - KONCEPCJA PRODUKTU -
Zakładała ona że w związku ze zróżnicowaniem się rynku a więc pojawienie się nowych konsumentów, właścicieli dobrze prosperujących firm, pojawia się popyt na towary lepszej jakości a co za tym idzie droższe.
GOSPODARKA MONOPOLISTYCZNA Na rynku firmy bardzo dobre i mocne
Ceny szybko rosną
Rośnie bezrobocie
Rosną zapasy niesprzedanych produktów
Nie ma żadnej koncepcji rozwoju marketingu
Gospodarka ta doprowadziła do kryzysu nadprodukcji na przełomie lat 20-stych/30-stych GOSPODARKA INTERWENCJONIZMU PAŃSTWOWEGO
Wcielona w życie przez Teodora Roosvelta
Stwierdzono że gospodarka żywiołowa nie ma racji bytu
Państwo musi interweniować
Nacjonalizacja przemysłu ciężkiego i paliwowego
Brak popytu spowodowany dużym bezrobociem
Potrzeba zmniejszenia bezrobocia - roboty publiczne w USA
Zakupy interwencyjne: rząd kupuje towary od producentów  sprzedaje do krajów rozwijających się  kraje te płacą innym towarem, głównie surowcami jak ropa czy złoto
Pomoc finansowa dla tych którzy chcą zakła

(…)

… Kub nie lojalnego klienta. Następuje konfrontacja treści reklamy z cechami nabytego produktu. Jeżeli ocena klienta jest pozytywna możemy domniemywać, że dany klient stanie się naszym lojalnym klientem, jeżeli nie możemy go stracić. RODZAJE STRATEGII MARKETINGOWYCH I Strategie rozwojowe firm
II Strategie konsolidacji I rozwojowe: strategia intensywnego rozwoju: strategia penetracji rynku : firma chce…
… samą potrzebę ale w zupełnie inny sposób
pozycja emocjonalna - skutecznie działa na emocje, np. kosmetyki, produkty dla dzieci, działa kolor, dźwięk, scenografia
pozycja product placement ( rekwizyt w filmach )- wykorzystywanie rekwizytów z filmów, np. coca cola OPAKOWANIE : Czynniki wpływające na zwiększenie znaczenia opakowań:
rozwijający się zakres występowania sklepów samoobsługowych…
… data produkcji i data przydatności do spożycia, skład surowcowy, wartości odżywcze, kod kreskowy, sposób użycia, konserwanty, emulatory
reklamowa - kolor ( oddziaływuje na emocje ), kształt, liternictwo, zestawienia kolorów, które oko najszybciej wyłapuje: żół - czar, ziel - zół, najsłabiej biel - czerń, biel - czerwień opakowanie jako środek racjonalizujący i usprawniający proce sprzedaży
STRATEGIA…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz