Marketig miedzynarodowy - kultury - ćwiczenia MWSE

Nasza ocena:

5
Pobrań: 210
Wyświetleń: 3507
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketig miedzynarodowy - kultury - ćwiczenia  MWSE - strona 1 Marketig miedzynarodowy - kultury - ćwiczenia  MWSE - strona 2 Marketig miedzynarodowy - kultury - ćwiczenia  MWSE - strona 3

Fragment notatki:

docx, zawiera 4 strony. Notatka zawiera omówienie następujących zagadnień: Cechy kultury protransakcyjnej, nastawienie propartnerskie / nastawienie, kultury protransakcyjne, kultury umiarkowanie protransakcyjne, kultury propartnerskie, zachowania biznesowe charakterystyczne dla kultur protransakcyjnych, zachowania biznesowe charakterystyczne dla kultur propartnerskich, ceremonialność / nieceremonialność kultury ceremonialne, kultury nieceremonialne. Ponadto, notatka zawiera następujące zagadnienia: zachowania charakterystyczne dla kultury ceremonialnej, zachowania charakterystyczne dla kultury nieceremonialnej, monochroniczność / polichroniczność, kultury monochroniczne, kultury umiarkowanie monochroniczne, kultury polichroniczne, zachowania charakterystyczne dla kultury monochronicznej, zachowania charakterystyczne dla kultury polichronicznej, powściągliwość / ekspresyjność, zachowania charakterystyczne dla kultury powściągliwej, zachowania charakterystyczne dla kultury ekspresyjnej, kultury ekspresyjne, zróżnicowanie ekspresyjne, kultury powściągliwe.

Cechy kultury, które okazują się istotne dla negocjacji i kontaktów handlowych można rozpatrywać na czterech podstawowych wymiarach: nastawienie propartnerskie - nastawienie protransakcyjne, ceremonialność - nieceremonialność, monochroniczność - polichromiczność, ekspresyjność - powściągliwość.
Wymiar pierwszy - nastawienie propartnerskie / nastawienie protransakcyjne - dotyczy różnic związanych z traktowaniem relacji handlowych. Osoby reprezentujące kultury z nastawieniem propartnerskim, przed nawiązaniem kontaktów handlowych dużo więcej uwagi poświęcają na poznawanie ludzi, kandydatów na przyszłych partnerów biznesowych. Do nieznajomych podchodzą początkowo nieufnie i oczekują dodatkowych, społecznych dowodów potwierdzenia wiarygodności. Osoby pochodzące z kultur protransakcyjnych bardziej zainteresowane są szybkim przejściem do interesów. Chętniej podejmują rozmowy handlowe z nieznanymi wcześniej ludźmi. Zadawalają się poznawaniem drugiej strony w trakcie rozmów biznesowych
ZACHOWANIA BIZNESOWE CHARAKTERYSTYCZNE DLA KULTUR PROTRANSAKCYJNYCH
Otwartość na rozmowy o interesach z obcymi,
Choć wprowadzenie i referencje są zawsze pomocne, to na ogół można się bezpośrednio skontaktować z potencjalnym klientem czy wspólnikiem,
Podczas spotkań przechodzi się do interesów po kilkuminutowej rozmowie na tematy ogólne,
Podczas porozumiewania się priorytet ma dokładne zrozumienie się nawzajem; w czasie negocjacji nie jest bardzo istotne zachowanie harmonii między partnerami,
Mało istotna jest sprawa „zachowania własnej twarzy”, ważniejsza jest szczerość,
Preferowany jest bezpośredni, otwarty i szczery sposób wyrażania się,
Większość spraw uzgadnia się raczej przez telefon lub za pomocą innych środków komunikacji niż na spotkaniach twarzą w twarz,
Prawnicy zasiadają przy stole negocjacji,
W przypadku nieporozumień polega się na pisemnych kontraktach, a nie na stosunkach osobistych
ZACHOWANIA BIZNESOWE CHARAKTERYSTYCZNE DLA KULTUR PROPARTNERSKICH
Nie są skłonni do robienia szybkich interesów z obcymi,
Pierwszy kontakt nawiązuje się w sposób pośredni np. Na targach, podczas oficjalnych misji handlowych, przez ambasadę, przez wprowadzające osoby trzecie lub przez rekomendacje firm i organizacji, cieszących się zaufaniem, same referencje nie wystarczą,
Podczas pierwszych kontaktów zanim przejdzie się do interesów, należy przeznaczyć dużo czasu na zbudowanie wzajemnego zaufania i dobrych stosunków
Ważn

(…)

… lub mniej występuje częste dotykania się podczas rozmowy (dłonie, ramiona, przedramiona) bezpośrednie, również intensywne patrzenie sobie w oczy świadczy o zainteresowaniu i szczerości mimika raczej wyrazista ożywiona gestykulacja.
KULTURY PROTRANSAKCYJNE
Skandynawskie i inne germańskie kraje europejskie
Kraje Ameryki Północnej
Australia i Nowa Zelandia
KULTURY UMIARKOWANIE PROTRANSAKCYJNE
Wielka Brytania
Republika Południowej Afryki
Romańskie kraje europejskie
Kraje środkowo- i wschodnio europejskie
Chile, południowa Brazylia, północny Meksyk
Hongkong , Singapur
KULTURY PROPARTNERSKIE
Świat arabski
Większość krajów afrykańskich , latynoamerykańskich i azjatyckich KULTURY CEREMONIALNE
Polska, większość krajów europejskich, Kraje azjatyckie, Kraje arabskie, Kraje latynoamerykańskie
KULTURY NIECEREMONIALNE
USA, Kanada, Australia, Nowa Zelandia, dania, Islandia, Kraje skandynawskie
KULTURY MONOCHRONICZNE
Kraje skandynawskie, Germańskie kraje europejskie, Kraje południowoeuropejskie, Kraje wschodnioeuropejskie, KULTURY UMIARKOWANIE MONOCHRONICZNE
Polska, Rosja, USA, Japonia
KULTURY POLICHRONICZNE
Kraje arabskie, część krajów europejskich ( Francja..), Kraje latynoamerykańskie, Kraje Azji Południowej i Południowo - Wschodniej
KULTURY EKSPRESYJNE
Romańskie kraje europejskie, kraje śródziemnomorskie, kraje latynoamerykańskie
ZRÓŻNICOWANIE EKSPRESYJNE
USA, Kraje wschodnioeuropejskie, Polska, kraje południowoazjatyckie, kraje afrykańskie
KULTURY POWŚCIĄGLIWE
Japonia, Wielka Brytania, Niemcy, kraje Azji Wschodniej - Południowo - Wschodniej, kraje nordyckie i inne germańskie kraje europejskie

... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz