Manipulacja społeczna-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 259
Wyświetleń: 952
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Manipulacja społeczna-opracowanie - strona 1 Manipulacja społeczna-opracowanie - strona 2 Manipulacja społeczna-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

MANIPULACJA SPOŁECZNA DEFINICJA JEST FORMĄ UKRYTEGO WPŁYWU SPOŁECZNEGO, KTÓREGO CELEM JEST WYKORZYSTANIE INNYCH LUDZI DLA WŁASNYCH POTRZEB; OSOBA MANIPULOWANA:  NIE ZNA PRAWDZIWYCH INTENCJI MANIPULATORA;  WPROWADZONA W BŁĄD GODZI SIĘ NA ZACHOWANIA, KTÓRE PRZYNOSZĄ JEJ SZKODY. MAKIAWELIZM TYP OSOBOWOŚCI CHARAKTERYSTYKA OSOBOWOŚCI SĄ EFEKTYWNI W SYTUACJACH MAKIAWELIŚCI Syndrom „chłodu”: Słaba emocjonalność, Silna potrzeba władzy; Orientacja zadaniowa; Relatywizm moralny; Pesymistyczne poglądy na temat ludzi „ twarzą w twarz”; niejasnych; osobistych konfliktów emocjonalnych NIEMAKIAWELIŚCI „ syndrom ciepła”: emocjonalni, orientacja na ludzi; idealiści; tradycjonaliści; podatni na wpływ społeczny jednoznacznych pod względem obowiązujących norm postępowania TECHNIKI MANIPULACJI POTRZEBY CZŁOWIEKA WYKORZYSTYWANE PRZEZ MANIPULATORÓW TECHNIKI MANIPULACJI POTRZEBA AKCEPTACJI INGRACJACJA „ BOMBARDOWANIE MIŁOŚCIĄ” RYTUAŁY INICJACYJNE „ NIEBYWAŁA OKAZJA” POTRZEBA KONSEKWENCJI I ZAANGAŻOWANIA „ STOPA W DRZWIACH” „ NIEPEŁNA CENA” „ ZABAWA W CHOWANEGO” ETYKIETOWANIE POTRZEBA SPRAWIEDLIWOŚCI „ DRZWIAMI W TWARZ” „ JA TOBIE KWAITEK TY MNIE DATEK” POTRZEBA POSIADANIA RACJI „ ŚMIECH Z PUSZKI” „ SZTUCZNY TŁUM” „ KLAKIER W OPERZE” POTRZEBA POSIADANIA AUTORYTETU „ BEZINTERESOWNY KELNER” WARTOŚCI AFEKTYWNA INTERPRETACJA WARTOŚCI (Epstein):  wartością jest to, co wzbudza określone przeżycia: pozytywne (wartości pozytywne) lub negatywne (wartości negatywne).  wartości mają charakter subiektywny i zmienny, wynikają z doświadczenia jednostki oraz aktualnej sytuacji: te same bodźce mogą stanowić dla jednostki inną wartość (np. suchy chleb dla głodnego i sytego Kowalskiego). POZNAWCZA INTERPRETACJA WARTOŚCI (Rokeach):

(…)


Odpowiedzialny
Pomocny, posłuszny
Uczciwy, uprzejmy
Wybaczający
Niezależny
RODZAJE WARTOŚCI
( w nazewnictwie kultury śródziemnomorskiej)
1. DIONIZYJSKIE - NAJWYŻEJ CENIONE SĄ DOBRA MATERIALNE I KOMFORT ŻYCIA.
2. HERAKLESOWE - NAJWYŻEJ CENIONE SĄ WŁADZA, DOMINACJA, SŁAWA.
3. PROMETEJSKIE - NAJWYŻEJ CENIONE JEST DOBRO INNYCH LUDZI, WALKA Z NIESPRAWIEDLIWOŚCIĄ SPOŁECZNĄ, POMAGANIE CIERPIĄCYM.
4. APOLIŃSKIE…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz