Logistyczna obsługa klienta
Logistyczna obsługa klienta jest jednym z kluczowych czynników.
Rola logistyki w obsłudze klienta
% 100 0 Definicja logistycznej obsługi klienta Oznacza zdolność systemu logistycznego przeds. do zabezpieczania potrzeb odbiorcy pod względem czasu, niezawodności, komunikacji oraz wygody. Z perspektywy trzech ujęć: czynnościowego, wykonawczego, procesowego.
Pod względem czasu - czyli cyklu realizacji zamówienia, a więc jest to czas od momentu złożenia zamówienia do realizacji zamówienia. Składa się z czterech elementów składowych:
Czas związany z dostarczeniem zamówienia do siedziby dostawcy, może być wymóg zamówienia na formularzu.
Czas związany z rejestracją i opracowaniem tego zamówienia i sprawdzamy czy jest możliwość jego realizacji.
Czas związany z uzupełnieniem zapasu co może być wydłużone ponieważ możemy sami być zmuszeni do złożenia zamówienia.
Czas związany z samą dostawą.
Dąży się do tego aby maksymalnie skracać cykl realizacji zamówienia poprzez zestandaryzowanie pewnych funkcji.
Na czas związany z samą dostawą możemy nie mieć wpływu ale możemy poprawić komunikację z klientem.
Niezawodność - zdolność systemu logistycznego przedsiębiorstwa do zapewnienia stałego czasu dostawy, zdolność do zapewnienia dostawy w stanie nienaruszonym czyli zgodnie z oczekiwaniem klienta.
Komunikacja - zdolność systemu informacyjnego do wymiany informacji z odbiorcami (potwierdzenie zamówienia, inf.o wysłaniu dostawy itp.)
Wygoda - (elastyczność systemu logistycznego) dostosowanie granic cyklu technologicznego do wymogów klienta. Względy technologiczne mogą jednak nie pozwolić na realizację dostawy do klienta kapryśnego.
Cechy i Jakość Produktu
logistyka
Produkcja Sprzedaż
Marketing
logistyka
koszty
Skargi klientów
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)