Łączność organizacyjna

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 917
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Łączność organizacyjna - strona 1 Łączność organizacyjna - strona 2

Fragment notatki:

Łączność organizacyjna W każdej firmie przygotowywane są narady. Systematycznie przeprowadzane spotkania
ze współpracownikami są środkiem ułatwiającym koordynowanie spraw przedsiębiorstwa,
niezawodnym instrumentem sprawnego kierowania działalnością podwładnych oraz
zarządzania.
Zebranie to spotkanie kilku lub większej liczby osób, organizowane w celu
wypowiadania poglądów, udzielania porad oraz podejmowania decyzji.
Na podstawie obserwacji można stwierdzić, że narady, konferencje czy spotkania
zabierają dyrektorowi najwięcej czasu. Jednak są one potrzebne, gdyż dobrze zorganizowane
zebranie może przynieść wiele pożytku w postaci zachęty do wysiłku, podniesienia kultury
współpracy.
Zebrania różnią się między sobą. Różnice te wynikają z celów oraz doboru i liczby
uczestników. Bywają spotkania małe, złożone z kilku lub nawet kilkunastu osób bądź też
liczne, w których uczestniczą wszyscy pracownicy albo delegaci, przedstawiciele
zainteresowanych resortów, specjaliści. Spośród wielu form zebrań można wyróżnić:
Ü odprawę - bierze w niej udział stosunkowo mała liczba osób, przełożony przekazuje pilne
informacje i polecenia wymagające szybkiej realizacji; odprawy trwają krótko
i stosunkowo często;
ÛÜ naradę - zebranie pracowników zatrudnionych w wydziale, biurze, departamencie lub
jakieś innej jednostce organizacyjnej; celem narady jest przedyskutowanie aktualnych
problemów występujących w pracy oraz ustalenie trybu ich rozwiązania i środków
realizacji;
ÛÜ seminarium - forma szkolenia mająca na celu zapoznanie pracowników z nowymi
technologiami, systemami pracy, przepisami; szkolenie to polega na dyskusji, której
podstawą jest uprzednio przestudiowana lektura, kierowaną przez prelegenta;
ÛÜ sympozjum - spotkanie specjalistów z określonej dziedziny, którego celem jest wymiana
poglądów na wybrane problemy naukowe i zawodowe.
Oprócz powyższych można wymienić jeszcze: posiedzenia, konferencje, spotkania
z indywidualnym interesantem, spotkania towarzyskie.
O wynikach zebrania decyduje przede wszystkim jego treść, a więc referat, dyskusja
i postanowienia. Liczy się również sposób jego przeprowadzenia. Oczekiwane efekty zależą
zatem od dobrego zaplanowania, przygotowania i zaprezentowania głównego tematu
spotkania. Dlatego też rola sekretariatu sprowadza się tutaj do skutecznej organizacji tych
zebrań. Powinny one być dokładnie przemyślane i we właściwym czasie rozwiązane. Im


(…)

… wymaga zabiegów.
Szczegółowe informacje można uzyskać od przełożonego, jednak i co do aranżacji
miejsca często pozostawia on wolną rękę sekretarce.
A zatem obowiązkiem sekretarki jest:
ustalenie celu planowanej konferencji bądź narady i jej tematykę,
określenie ilości referatów i koreferatów,
ustalenie terminu i miejsca zebrania, porządku obrad, godziny otwarcia i zakończenia,
określenie sposobu…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz