To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Łączność organizacyjna W każdej firmie przygotowywane są narady. Systematycznie przeprowadzane spotkania
ze współpracownikami są środkiem ułatwiającym koordynowanie spraw przedsiębiorstwa,
niezawodnym instrumentem sprawnego kierowania działalnością podwładnych oraz
zarządzania.
Zebranie to spotkanie kilku lub większej liczby osób, organizowane w celu
wypowiadania poglądów, udzielania porad oraz podejmowania decyzji.
Na podstawie obserwacji można stwierdzić, że narady, konferencje czy spotkania
zabierają dyrektorowi najwięcej czasu. Jednak są one potrzebne, gdyż dobrze zorganizowane
zebranie może przynieść wiele pożytku w postaci zachęty do wysiłku, podniesienia kultury
współpracy.
Zebrania różnią się między sobą. Różnice te wynikają z celów oraz doboru i liczby
uczestników. Bywają spotkania małe, złożone z kilku lub nawet kilkunastu osób bądź też
liczne, w których uczestniczą wszyscy pracownicy albo delegaci, przedstawiciele
zainteresowanych resortów, specjaliści. Spośród wielu form zebrań można wyróżnić:
Ü odprawÄ - bierze w niej udziaÅ stosunkowo maÅa liczba osób, przeÅożony przekazuje pilne
informacje i polecenia wymagajÄ
ce szybkiej realizacji; odprawy trwajÄ
krótko
i stosunkowo czÄsto;
ÛÜ naradÄ - zebranie pracowników zatrudnionych w wydziale, biurze, departamencie lub
jakieÅ innej jednostce organizacyjnej; celem narady jest przedyskutowanie aktualnych
problemów wystÄpujÄ
cych w pracy oraz ustalenie trybu ich rozwiÄ
zania i Årodków
realizacji;
ÛÜ seminarium - forma szkolenia majÄ
ca na celu zapoznanie pracowników z nowymi
technologiami, systemami pracy, przepisami; szkolenie to polega na dyskusji, której
podstawÄ
jest uprzednio przestudiowana lektura, kierowanÄ
przez prelegenta;
ÛÜ sympozjum - spotkanie specjalistów z okreÅlonej dziedziny, którego celem jest wymiana
poglÄ
dów na wybrane problemy naukowe i zawodowe.
Oprócz powyższych można wymieniÄ jeszcze: posiedzenia, konferencje, spotkania
z indywidualnym interesantem, spotkania towarzyskie.
O wynikach zebrania decyduje przede wszystkim jego treÅÄ, a wiÄc referat, dyskusja
i postanowienia. Liczy siÄ również sposób jego przeprowadzenia. Oczekiwane efekty zależÄ
zatem od dobrego zaplanowania, przygotowania i zaprezentowania gÅównego tematu
spotkania. Dlatego też rola sekretariatu sprowadza siÄ tutaj do skutecznej organizacji tych
zebraÅ. Powinny one byÄ dokÅadnie przemyÅlane i we wÅaÅciwym czasie rozwiÄ
zane. Im
(…)
… wymaga zabiegów.
Szczegółowe informacje można uzyskać od przełożonego, jednak i co do aranżacji
miejsca często pozostawia on wolną rękę sekretarce.
A zatem obowiązkiem sekretarki jest:
ustalenie celu planowanej konferencji bądź narady i jej tematykę,
określenie ilości referatów i koreferatów,
ustalenie terminu i miejsca zebrania, porządku obrad, godziny otwarcia i zakończenia,
określenie sposobu…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)