Kultura organizacyjna - pojęcie i poziomy

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 882
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kultura organizacyjna - pojęcie i poziomy - strona 1

Fragment notatki:

Kultura organizacyjna: pojęcie i poziomy (model E.Scheina). Kultura organizacyjna - zespół dominujących wartości i norm postępowania charakterystycznych dla danej organizacji, podbudowany założeniami co do natury rzeczywistości i przejawiający się poprzez artefakty. Kulturę zdefiniowano ze względu na poszukiwania nowych źródeł przewagi konkurencyjnej i „jakościowyego” aspektu zarządzania. model kultury E. Scheina artefakty (widoczne i uświadomione) normy i wartości (częściowo widoczne i uświadamiane) - deklarowane, przestrzegane założenia (niewidoczne i nieuświadamiane) artefakty - sztuczne wytwory danej kultury: językowe (język, mity, legendy) behawioralne (ceremonie, rytuały) fizyczne (sztuka, technologia, przedmioty materialne) ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz