Koszt reklamy-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 147
Wyświetleń: 994
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
 Koszt reklamy-opracowanie - strona 1  Koszt reklamy-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

Ile kosztuje reklama?
Reklama ponosi koszt osobisty czy instytucjonalne?
Środek dnia- 15- 20 tyś Sobota wieczór- 72 tyś.
Koszty zamieszczania/ wyemitowania reklamy poznamy z oficjalnych cenników, jednak prawdziwą wysokość kosztów kampanii uzyskamy w rozmowach handlowych z Biurem Reklamy, czyli… RABATY!. W zależności od medium, czasu lub długości kampanii możemy dostać znaczne upusty.
Koszty produkcji spotów radiowych:
- scenariusz,
- nagranie lektora, podkład głosu,
- realizacja dźwiękwa (podkład muzyczny, efekty dźwiękowe)
- kompresja, oczyszenie, odszumienie, wycięcia, likwidacj przesteró, remastering
Koszt produkcji spotów radiowych- od 100 zł netto.
Kosztów produkcji spotów TV
- klient- agencja reklamowa- dom produkcyjny
Kosztorys:
- scenariusz, (storyboardy),
- zakres eksploatacji:
- media (np. telewizja, internet, kina)
- czasu eksploatacji (najczęściej- ile miesięcy)
- terytorium (przeważnie RP)
- data emisji (potrzebna do harmonogramu prac).
Co wpływa na koszty produkcji spotów TV?
- liczba dni zdjęciowych (każdy kolejny dzień to wyższy koszt wynajęcia ekipy i sprzętu filmowego),
- liczba aktorów i epizodystów,
- liczba i rodzaj lokalizacji do realizowanych zdjęć,
- technika zdjęciowa (cyfrowa z reguły tańsza od światłczułej),
- reżyser (znane nazwisko= wyższa honorarium)
- realizację zdjęć w niedziele i świeta oraz w godzinach nocnych,
- efekty specjalne, scenografia, zakupy, licencja, itp.
Etapy produkcji spotów TV:
Pre- produkcja
- dokumenty produkcyjne- harmonogram produkcji + call sheet + shootingboard
- kompletne ekipy- operator, scenograf, montażysta, make- up, castingi, etc.,
- wybór lokalizacji,
- dobór środków technicznych,
- PPM- pre- production meeting- akceptacja dotychczasowych ustaleń.
Produkcja- czyli zdjęcia, nakrótszy etap
- dzień zdjęciowy powinien być precyzyjne zaplanowany, bo każda nadgodzina kosztuje!
- obecność przedstawicieli wszystkich stron
- „sceny trudne” (dzieci, zwierzęta, pirotechnika).\
3. Postrodukcja
- Montaż offline (wybor najlepszych ujęć, materiał „surpwy”, bez efektów, wstępny dźwięk i lektor, korekcja kolorów, montaż online (animacje, efekty wizualne, itp.)
- mastering (zgranie dźwięku)
- kolaudacja- moment ostatecznego zatwierdzenia przez klienta.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz