Dziworska. Notatka składa się z 1 strony.
KORZYŚCI Z POSIADANIA ZNANEJ (SILNEJ) MARKI Pozwala budować świadomość istnienia producenta w otoczeniu rynkowym (odejście od anonimowości na rynku)
Daje klientowi dodatkowy motyw zakupu (kupuje znaną markę, a nie tylko cechy funkcjonalne)
Pozwala budować lojalność klientów (pośredników i konsumentów) - wiedzą do czego wracać
Daje dodatkową możliwość promocji poprzez WOM (word of mouth - pocztę pantoflową) zadowolonych nabywców. Ponadto chroni przed działaniami promocyjnymi konkurentów, zwłaszcza promocjami cenowymi
Pozwala podwyższyć ceny poprzez dawanie klientowi satysfakcji z zakupu znanej marki. Obniża elastyczność cenową popytu
Tworzy bariery wejścia na rynek konkurentów - daje przewagę konkurencyjną
Daje argumenty przetargowe w negocjacjach z pośrednikami
Chroni przed nadmiernymi wahaniami rynkowymi.
Uciążliwości stosowania marki Koszt opracowania marki (nazwa, znak marki, tożsamość marki)
Koszty kreowania - promocji marki
Koszt utrzymywania świadomości / znajomości marki. Prowadzenie stałych badań
Trzeba mieć co najmniej pięcioletni plan rozwoju marek
Ewentualne niepowodzenia znanej marki są zewsząd widoczne
Obrona prawna - konieczność bieżącego śledzenia marek konkurencyjnych
Zwiększone ryzyko plagiatu - podszywania się pod markę.
Konieczność pilnowania relacji między różnymi markami tego samego właściciela.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)