Kontrola marketingowa

Nasza ocena:

5
Pobrań: 231
Wyświetleń: 1253
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kontrola marketingowa - strona 1 Kontrola marketingowa - strona 2 Kontrola marketingowa - strona 3

Fragment notatki:


KONTROLA MARKETINGOWA Funkcje kontroli marketingowej diagnostyczna (ocena dotychczasowego działania służb marketingowych oraz ustalenie objawów i przyczyn niedociągnięć);
prognostyczna (dostarczenie informacji do prognozowania zjawisk rynkowych);
regula cyjna (dostarczenie informacji do działań korygujących).
Etapy kontroli marketingowej Ustalenie pożądanych wartości wskaźników marketingowych (udział w rynku, wielkość sprzedaży, marża brutto).
Określenie przedziałów dopuszczalnych odchyleń od wartości zaplanowanych.
Pomiar rzeczywistych wartości wskaźników.
Porównanie rzeczywistych wartości wskaźników z zaplanowanymi oraz obliczenie odchyleń.
Ustalenie przyczyn odchyleń od planu.
Podjęcie działań korygujących.
Rodzaje kontroli marketingowej wg sposobu powiązania z planowaniem Kontrola o sprzężeniu zwrotnym.
Istota: porównywanie stanów faktycznych z zaplanowanymi w celu ustalenia czy plany zostały właściwie zrealizowane.
Zagrożenie: wzorce wynikające z planów są przyjmowane jako z góry ustalone dane, a sama kontrola następuje po wykonaniu planów, jest więc kontrolą ex post.
Kontrola o sprzężeniu nadążnym.
Istota: ciągłe badanie zagrożeń pojawiających się w otoczeniu i ich potencjalnego wpływu na realizowaną strategię w celu możliwie wczesnego wskazania konieczności rewizji strategii.
Rodzaje kontroli marketingowej wg celu Kontrola kompleksowa.
Obejmuje zwykle całokształt działalności marketingowej.
Kontrola problemowa.
Obejmuje jeden lub kilka wybranych aspektów działalności marketingowej.
Kontrola studyjna.
Ma charakter badawczy. Jest realizowana na ogół przez wyższe i średnie szczeble kierowania. Służy przeanalizowaniu wybranych problemów w celu ujawnienia ich przyczyn i znalezienia rozwiązań.
Kontrola interwencyjna.
Sprawdzenie sygnałów o niedociągnięciach.
Rekontrola.
Obejmuje z reguły te aspekty, w odniesieniu do których wyniki były niezadowalające.
Rozliczenie.
Służy utrzymaniu dyscypliny wykonawczej.
Nadzór.
Codzienne czuwanie nad realizacją planów.
Rodzaje kontroli marketingowej wg poziomu zarządzania Kontrola operacyjna. Ocena wykonania planów marketingowych poszczególnych jednostek organizacyjnych firmy, produktów, strategicznych jednostek biznesu i rynków.
Kontrola strategiczna. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz