Konstrukcja kadłuba-moment gnący

Nasza ocena:

3
Pobrań: 672
Wyświetleń: 2996
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Konstrukcja kadłuba-moment gnący - strona 1 Konstrukcja kadłuba-moment gnący - strona 2

Fragment notatki:

Konstrukcja kadłuba-moment gnący Obliczanie istniejącego momentu gnącego na owrężu  ⊗. Obliczenia   istniejącego   momentu   gnącego   w   płaszczyźnie   owręża   przeprowadzono   metodą  uproszczoną.   Na   statku   nie   było   dokumentacji,   która   umożliwiła   by   dokładniejsze   wyliczenie  rzeczywistych obciążeń. Program statecznościowy stosowany na statku, nie podawał jakichkolwiek  informacji o naprężeniach występujących w kadłubie. Statek: ALBATROS Data: 11.04.1999 Port: Laem Chabang – wyjście Gęstość wody: ρ=1,024 t/m3 Wyporność kalkulowana: D=23403,23t; zG=9,74m; xG=84,09m Moment gnący w płaszczyźnie owręża MG ⊗ =M0 + ML + MW Moment gnący od ciężaru statku pustego wzg. owręża M0=K0  ×  D0  ×  L M0=0,0975  × 19004,58 × 173,7 = 321856,82tm Moment gnący od ciężarów przyjętych na statek ML=0,5  ×   Σ Pi  ×  Xi ML=0,5  × 4398,65 × (87,145m – 86,85m)= 648,8tm Moment gnący od sił wyporu działających na statek MW=-kW  ×  D  ×  L przyjęto współczynnik pełnotliwości kadłuba  δ=0,61 kW=0,0849 MW=-0,0849  × 23403,23 × 173,7 = -345130,47tm Dopuszczalny moment gnący na owrężu MDOP=KD  ×  B  ×  L(2,3) MDOP=0,0182  ×  24,3  ×  173,7(2,3)= 62692,74tm MG ⊗ =321856,82 + 648,8 – 345130,47 = -22624,85tm Obliczenia wskazują, że rzeczywisty moment gnący nie przekracza momentu dopuszczalnego,  istnieje jeszcze duży zapas momentu. wspólczynnik KD przyjęto do obliczeń jak dla drobnicowców gdy hogging KD=0,0182 współczynnik pełnotliwości kadłuba statku  δ=0,61 długość między pionami LPP=173,7m szerokość statku B=24,3m Konstrukcja kadłuba-moment gnący wyporność statku pustego D0=19005t w wodzie o gęstości  ρ=1,024t/m3 ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz