To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Konstrukcja kadłuba-moment gnący Obliczanie istniejącego momentu gnącego na owrężu ⊗. Obliczenia istniejącego momentu gnącego w płaszczyźnie owręża przeprowadzono metodą uproszczoną. Na statku nie było dokumentacji, która umożliwiła by dokładniejsze wyliczenie rzeczywistych obciążeń. Program statecznościowy stosowany na statku, nie podawał jakichkolwiek informacji o naprężeniach występujących w kadłubie. Statek: ALBATROS Data: 11.04.1999 Port: Laem Chabang – wyjście Gęstość wody: ρ=1,024 t/m3 Wyporność kalkulowana: D=23403,23t; zG=9,74m; xG=84,09m Moment gnący w płaszczyźnie owręża MG ⊗ =M0 + ML + MW Moment gnący od ciężaru statku pustego wzg. owręża M0=K0 × D0 × L M0=0,0975 × 19004,58 × 173,7 = 321856,82tm Moment gnący od ciężarów przyjętych na statek ML=0,5 × Σ Pi × Xi ML=0,5 × 4398,65 × (87,145m – 86,85m)= 648,8tm Moment gnący od sił wyporu działających na statek MW=-kW × D × L przyjęto współczynnik pełnotliwości kadłuba δ=0,61 kW=0,0849 MW=-0,0849 × 23403,23 × 173,7 = -345130,47tm Dopuszczalny moment gnący na owrężu MDOP=KD × B × L(2,3) MDOP=0,0182 × 24,3 × 173,7(2,3)= 62692,74tm MG ⊗ =321856,82 + 648,8 – 345130,47 = -22624,85tm Obliczenia wskazują, że rzeczywisty moment gnący nie przekracza momentu dopuszczalnego, istnieje jeszcze duży zapas momentu. wspólczynnik KD przyjęto do obliczeń jak dla drobnicowców gdy hogging KD=0,0182 współczynnik pełnotliwości kadłuba statku δ=0,61 długość między pionami LPP=173,7m szerokość statku B=24,3m Konstrukcja kadłuba-moment gnący wyporność statku pustego D0=19005t w wodzie o gęstości ρ=1,024t/m3
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)