Przyrodnicze podstawy projektowania i eksploatacji portów - Stateczność statku

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 1225
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Przyrodnicze podstawy projektowania i eksploatacji portów - Stateczność statku  - strona 1

Fragment notatki:

Stateczność-mielizna 1/3 Stateczność statku tss Albatros na mieliźnie i ocena możliwości samodzielnego zejścia z  mielizny. Do obliczeń przyjęto stan statku na wyjście w morze z portu Osaka w dniu 20.03.1999. Stan statku przed awarią ( ρ = 1,025 t/m3). D = 23770,19 t zG = 9,728 m xG = 83,497 m GMf = 0,730 m Zanurzenia obliczone : TD = 8,29 m TR = 8,93 m T ⊗  = 8,61 m t =- 0,319 m Dla dalszych celów obliczeniowych przyjmuje się, że w wyniku wejścia statku na mieliznę  zanurzenia   uległy   zmianie,   dziób   wynurzył   się   o   20%   a   rufa   zanurzyła   się   o   5%   zanurzenia  średniego. Stan statku po awari . TDM = 6,63 m TRM = 9,37 m tM = -2,74 m Obliczanie reakcji gruntu. zanurzenie średnie na mieliźnie: m m m T T T RM DM SM 8 2 37 , 9 63 , 6 2 = + = + = Z   powodu   braku   innych   danych   wszystkie   obliczenia   przeprowadzane   są   w   oparciu   o   krzywe  hydrostatyczne. D = 21669,0t xF = 84,31 m xS = 80,46 m zM = 10,53 m TPC = 33,25 t/cm Mj = 32688 tm/m  M j+0,5 = 33981,48 tm/m M j-0,5 = 31298,76 tm/m Po poprawieniu wyporności otrzymano wynik D = 22742,71 t. D = 22742,7 t xF = 84,13 m xS = 80,13 m zM = 10,49 m TPC = 33,58t/cm     Mj = 33533,2 tm/m Reakcja gruntu wynosi R = 23770,19 t – 22742,71 t =  1027,48 t Obliczanie współrzędnych punktu podparcia. m x D M t x x M jM SM M 11 , 159 48 , 1027 2 , 33533 42 , 2 13 , 80 = − ⋅ − + = ∆ ⋅ ∆ + = W   obliczeniach   założono,   że   statek   jest   podparty   na   mieliźnie   dokładnie   w   osi   symetri   więc  współrzędna poprzeczna  m Y M 0 = . Z powyższego wynika, iż kąt przchyłu statku na mieliźnie wynosi 0 °. Stateczność-mielizna 2/3 Zanurzenie kadłuba w punkcie podparcia. m T t Lpp x x T T XM M S M SM XM 75 , 6 74 , 2 174 13 , 80 11 , 159 8 = − ⋅ − + = ⋅ − + = W celu sprawdzenia możliwości zejścia z mielizny usunięto balasty ze zbiorników No.1 DB i Fore  Peak, No.1 DT (P), No.1 DT (S), No. 2 DB (P), No. 2 DB (S), No.3 DB (C) Całkowita masa usuniętych balastów wynosi 891,52t. Stan statku po operacji odbalastowania. D = 22878,67 t zG = 9,99 m xG = 81,03m GMf = 0,497m Zanurzenia obliczone: TD = 6,10 m TR = 10,30 m T⊗ = 8,20 m t = -2,09 m xS = 80,09 m xF = 84,11 m TPC = 33,61 t/cm Mj = 33620,64 tm/m

(…)

… niepełne zbiorniki wody słodkiej, znajdujące się na rufie,
wodą morską. Zapełniono następujące zbiorniki: Ex Ballast Tank – 24,8t, D4 DT – 44,0t.
Stan statku po operacji.
D = 22947,47 t
zG = 9,985 m
xG = 80,79 m
GMf = 0,497 m
Zanurzenia obliczone:
TD = 5,96 m
TR = 10,46 m T⊗ = 8,21 m
t = -2,25 m
xS = 80,07 m xF = 84,10 m TPC = 33,63 t/cm
Mj = 33684 tm/m
Zanurzenie w punkcie podparcia:
TXM = 8,38 +
159,11…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz