To tylko jedna z 9 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
KONSPEKT LEKCJI ZABAW I GIER RUCHOWYCH Prowadzący: Grzegorz Skoczyk Zadania lekcji: 1.Nauczanie zabawy rzutnej: „Celowanie do toczonej piłki” 2.Doskonalenie zabawy bieżnej: „ Wyścig numerków ” Data: Klasa: V szkoły podstawowej
Miejsce: Sala nr XI AWFiS
Zadania wychowawcze: Wdrażanie uczniów do
współzawodnictwa w czasie gry oraz do współpracy w zespole. Zachęcanie do stałej aktywności ruchowej i podnoszenie własnej sprawności. Ilość ćwiczących: 32
Czas trwania: 45 minut
Sprzęt: szarfy gimnastyczne (32), woreczki (32), kółko ringo (32), piłki tenisowe (40),
piłki gumowe duże (28), piłki gumowe małe (28), chorągiewki (20), piłki do siatkówki (4), ławki(4), obręcze gimnastyczne (10)
Konspekt opracowano w oparciu o program : nr ISBN 83-88862-05-7 Anety Tymoniuk - Małysz i Roberta Małysz „Przewodnik dla nauczyciela wychowania fizycznego drugiego etapu edukacyjnego ,szkoła podstawowa klasy 4-6”.
Tok lekcji Treść Dozowanie Wskazówki organizacyjno-metodyczne I CZĘŚĆ WSTĘPNA 12' 1. Czynności organizacyjne sprawdzanie gotowości uczniów do zajęć.
Zbiórka - przywitanie uczniów, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć oraz stanu technicznego przyborów.
2'
Ćwiczący stoją w dwuszeregu na linii bocznej boiska do siatkówki twarzą w kierunku nauczyciela. Prowadzący sprawdza, czy uczniowie ubrali się w stroje sportowe i czy nie posiadają niebezpiecznych przedmiotów, takich jak: zegarki, łańcuszki, kolczyki. Zwraca uwagę na prawidłową sylwetkę.
2. Przedstawienie zadań lekcji.
Na dzisiejszej lekcji nauczymy się zabawy „Celowanie do toczonej piłki” , będziemy także doskonalić zabawę „Wyścig numerków ”. 1'
Uczniowie ustawieni są w dwuszeregu zajmują pozycję w siadzie skrzyżnym - wyprostowane plecy, wciągnięty brzuch, ręce na kolanach. Nauczyciel wymaga zachowania ciszy podczas prezentacji kolejnych zadań lekcji. Używa słów zrozumiałych dla ćwiczących, stosuje obowiązującą terminologię.
3. Uzasadnienie teoretyczne, motywowanie do ćwiczeń fizycznych.
Na dzisiejszej lekcji popracujecie nad swoja sprawnością fizyczną i koordynacją ruchową. Poprawicie szybkość, zwinność oraz wzmocnicie mięśnie rąk i nóg. Kształtowanie szybkiej orientacji przestrzennej.
(…)
…
- w miejscu ,na sygnał prowadzącego przysiad i wyskok w gore.
- na sygnał prowadzącego przeskoki obunóż przez ringo leżące przed osoba ćwiczącą
- trzymając się tyłem z partnerem pod ramionami wypad na przemian NL i NP w przód, prawa i lewa noga.
- siad rozkroczny, przenoszenie ringa wokół siebie, ringo przenoszona jest za stopami i plecami.
- krążenie stawem kolanowym w lekkim rozkroku, w prawa i lewa stronę.
4. Ćwiczenia tułowia:
- krążenie bioder w lewa i prawa stronę.
- krążenie tułowia w prawo i lewo w pozycji stojącej.
- skłon tułowia do podłoża, następnie wygięcie tułowia w tył. - w rozkroku kładziemy ringo przed sobą i podnosimy je nie uginając kolan kilka razy - w postawie o nogach złączonych podnosimy ringo z ziemi starając się nie uginać nóg w stawie kolanowym.
6'
X8
X8
X8
X8
Po wytłumaczeniu…
… kolejno, aby przeskoczyć przez barana. W tym celu odbija się obunóż mocno od ziemi, wspiera się rękoma o plecy przechylonego i zeskakuje do przysiadu. Zabawa kończy się w momencie gdy któryś z zastępów przekroczy linie boiska od koszykówki.
4'
Po wytłumaczeniu przebiegu następnego zadania, zespoły udają się w podskokach obunóż na linie końcową boiska do koszykówki i ustawiają się w rzędzie…
… i koordynacją ruchową. Poprawicie szybkość, zwinność oraz wzmocnicie mięśnie rąk i nóg. Kształtowanie szybkiej orientacji przestrzennej. 1'
Ustawienie jak wyżej.
4. Zabawa lub gra masowa.
„CZUJNY DUCH” Zabawa polega na tym, że dzieci poruszają się truchtem co całej sali. Na sygnał prowadzącego zatrzymują się w miejscu i wykonują wcześniej określone i zademonstrowane ćwiczenia: 1 gwizdek - przysiad i wyskok…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)