To tylko jedna z 9 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
KONSPEKT LEKCJI ZABAW I GIER RUCHOWYCH Prowadzący: Tomasz Rudnik Zadania lekcji: 1.Nauczanie zabawy rzutnej „Celowanie do toczonej piłki” 2.Doskonalenie zabawy bieżnej: „Sadzenie ziemniaków” Data: Klasa: V szkoły podstawowej
Miejsce: Sala nr XI AWFiS
Zadania wychowawcze: Wdrażanie uczniów do
współzawodnictwa w czasie gry oraz do współpracy w zespole. Zachęcanie do stałej aktywności ruchowej i podnoszenie własnej sprawności. Ilość ćwiczących: 32
Czas trwania: 45 minut
Sprzęt: szarfy gimnastyczne (32), kółko ringo (32), woreczki (32), piłki do siatkówki (4),
piłki gumowe małe (28), piłki gumowe duże (28), chorągiewki (20), piłki tenisowe (40), ławki(4)
Konspekt opracowano w oparciu o program : nr ISBN 83-88862-05-7 Anety Tymoniuk-Małysz i Roberta Małysz „Przewodnik dla nauczyciela wychowania fizycznego drugiego etapu edukacyjnego ,szkoła podstawowa klasy 4-6”.
Tok lekcji Treść Dozowanie Wskazówki organizacyjno-metodyczne I CZĘŚĆ WSTĘPNA 12' 1. Czynności organizacyjne sprawdzanie gotowości uczniów do zajęć.
Zbiórka - przywitanie uczniów, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć oraz stanu technicznego przyborów.
2'
Ćwiczący stoją w dwuszeregu na linii bocznej boiska do siatkówki twarzą w kierunku nauczyciela. Prowadzący sprawdza, czy uczniowie ubrali się w stroje sportowe i czy nie posiadają niebezpiecznych przedmiotów, takich jak: zegarki, łańcuszki, kolczyki. Zwraca uwagę na prawidłową sylwetkę.
2. Przedstawienie zadań lekcji.
Na dzisiejszej lekcji nauczymy się zabawy „Celowanie do toczonej piłki” , będziemy także doskonalić zabawę „Sadzenie ziemniaków”. 1'
Uczniowie ustawieni są w dwuszeregu zajmują pozycję w siadzie skrzyżnym - wyprostowane plecy, wciągnięty brzuch, ręce na kolanach. Nauczyciel wymaga zachowania ciszy podczas prezentacji kolejnych zadań lekcji. Używa słów zrozumiałych dla ćwiczących, stosuje obowiązującą terminologię.
3. Uzasadnienie teoretyczne, motywowanie do ćwiczeń fizycznych.
Na dzisiejszej lekcji popracujecie nad swoja sprawnością fizyczną i koordynacją ruchową. Poprawicie szybkość, zwinność oraz wzmocnicie mięśnie rąk i nóg. Kształtowanie szybkiej orientacji przestrzennej.
(…)
… ruchową. Poprawicie szybkość, zwinność oraz wzmocnicie mięśnie rąk i nóg. Kształtowanie szybkiej orientacji przestrzennej. 1'
Ustawienie jak wyżej.
4. Zabawa lub gra masowa.
„Dwa ognie'' dwa wyznaczone zespoły ustawiają się na boisku do siatkówki naprzeciw siebie(każdy na swojej połowie).W wyniku losowania jeden z zespołów otrzymuje piłkę(nie powinna być zbyt twarda).Na gwizdek prowadzącego zaczyna…
… grupie, aby podskokami obunóż przeszli z ustawienia w dwuszeregu do rozsypki po całej sali i zwrócili się twarzą w jego kierunku.
II CZĘŚĆ GŁÓWNA
28'
6. Zabawa orientacyjno-porządkowa.
,,Tworzenie kół i szeregów'' na umówiony sygnał(gwizdek) dzieci biegające swobodnie po boisku ustawiają się w pozycjach i ustawieniach dobierając się wg kolorów szarf. Pozycja i ustawienie określone…
… między sobą po dwa, z czterech zespołów. Zastępy które wygrały walczą miedzy sobą o pierwsze , a przegrane o trzecie miejsce.
3'
Prowadzący staje w takim miejscu aby wszyscy uczniowie go widzieli. Osoba, która zostaje przeciągnięta na strone przeciwnika nie otrzymuje punktów. Wygrywa zespół których uczestnicy zdobędą większą ilość małych punktów (ilość przeciągnięć). Po zakończeniu zabawy wyznaczone osoby zbierają sprzęt…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)