KOMUNIKACJA MARKETINGOWA - wykład 2 semestr

Nasza ocena:

5
Pobrań: 231
Wyświetleń: 882
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
KOMUNIKACJA MARKETINGOWA - wykład 2 semestr - strona 1 KOMUNIKACJA MARKETINGOWA - wykład 2 semestr - strona 2 KOMUNIKACJA MARKETINGOWA - wykład 2 semestr - strona 3

Fragment notatki:

KOMUNIKACJA MARKETINGOWA
= zespół działań i instrumentów, za pomocą których organizacja komunikuje się z rynkiem, przekazując informacje o swojej działalności i produktach.
Komunikacja marketingowa jest pojęciem szerszym od promocji.
W jej ramach można wyróżnić :
komunikację formalną [promocja] (-zbiór działań, środków komunikacji uprzednio zaplanowanych;
-realizowane przez zespół specjalistów w danej organizacji)
komunikację nieformalną
(-zbiór działań na ogół nieplanowanych ;
-realizowane przez każdego pracownika organizacji)
Cele działań komunikacyjnych:
• informowanie o ofercie rynkowej, o jej cechach, warunkach jej nabycia, możliwościach zaspokajania dzięki niej konkretnych potrzeb.
• kształtowanie pożądanego (pozytywnego) wizerunku organizacji
• wspieranie procesów sprzedaży (przekonywanie do zakupu produktów organizacji, przypomnienie o istnieniu organizacji i jej ofercie)
PROMOTION-MIX
= zespół działań pozwalających na realizację celów działań komunikacyjnych.
Główne elementy promotion-mix:
• reklama;
• public relations [PR];
• publicity;
promocja osobista;
• promocja sprzedaży (uzupełniająca).
REKLAMA
= forma płatnego, nieosobowego przekazywania przez określonego nadawcę informacji na temat produktu do masowego odbiorcy.
ISTOTNE CECHY REKLAMY:
• działanie masowe ( nadawca kieruje komunikat do szerokiej, anonimowego publiczności);
• działania jednostronne i bezosobowe (nadawca kieruje komunikat do publiczności, jednak nie dochodzi do ich bezpośredniego kontaktu);
• działania płatne (nadawca ponosi koszty realizacji działań reklamowych).
Nie wszystkie cele reklamy muszą być realizowane w każdym przypadku.
Wyodrębnia się 3 zasadnicze rodzaje reklamy:
Pionierska
• stosowana w fazie wprowadzania produktu na rynek;
• jej głównym zadaniem jest kształtowanie popytu pierwotnego na produkty;
• wspiera organizację :
- w procesie wprowadzania produktu ;
- zdobywaniu pożądanych rynków zbytu.
[coś tam-jedno zdanie... nie zdążyłam ;p]
Konkurencyjna
• stosowana w sytuacji istnienia na rynku produktów konkurencyjnych;
• jej głównym zadaniem jest kształtowanie popytu selektywnego.
Jej szczególnym przypadkiem jest reklama porównawcza.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz