To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Poligrafia 1.) 2.) 3.) 4.) 5.) Tranzystor bipolarny w ukł. wspólnej bazy 6.) Regulacja przez zmianę rezystancji w obwodzie wirnika - zmiana poślizgu Zmiana rezystancji w obwodzie wirnika powoduje zmianę przebiegu charakterystyki mechanicznej silnika. Cechą charakterystyczną jest tu zachowanie stałej wartości momentu maksymalnego. Dodatkowo wzrostowi rezystancji odpowiada wzrost wartości poślizgu krytycznego. Jeżeli silnik pracuje ze zwartymi pierścieniami i napędza maszynę roboczą o stałym momencie hamującym niezależnym od prędkości obrotowej to po włączeniu rezystancji dodatkowej w obwód wirnika ustali się nowy punkt pracy przy zmniejszonej prędkości obrotowej wirnika. Dalszy wzrost rezystancji spowoduje dalsze zmniejszenie prędkości obrotowej. W ten sposób można regulować prędkość silnika od znamionowej do dowolnie małej. Ten rodzaj regulacji jest nieekonomiczny, ponieważ w rezystorach regulacyjnych występują duże straty mocy. Stosuje się go w szerszym zakresie prędkości tylko dla małych silników. W dużych jednostkach regulacje taką stosuje się w zakresie 10 do 15%. Grupa A 1.) U = Z * I 2.) E = W = ½ * Q 2 /2 Q = U* C ,więc E = ½ *CU 2 3.) Reaktancja jest wartością urojoną. (Przypadek szeregowy) Z C = 1/(j ωC 1 ) + 1/(jωC 2 ), Z C = 2/(jωC)
2/(jωC) = - i * 2/(ωC)
Reaktancja = - i * 2/(ωC) 4.) Kondensator = rozwarcie, Cewka = zwarcie. Redukujemy układ według tych założeń i stosujemy wzór R = U / i. 5.) Tyrystor jednokierunkowy 6.) Regulacja przez zmianę napięcia zasilającego - zmiana poślizgu Przez zmianę napięcia zasilającego silnik, przy stałym momencie hamującym, można wpłynąć na zmianę poślizgu z jakim pracuje silnik. Zakres regulacji poprzez zmianę napięcia zasilającego wynosi niewiele około 10% w dół od prędkości znamionowej. Ten sposób regulacji nie jest więc korzystny. Zmniejszaniu napięcia przy stałej wartości momentu towarzyszy wzrost prądów, zarówno w obwodzie wirnika jak i stojana, co powoduje niekorzystny wzrost strat w uzwojeniach. Zmianę wartości napięcia można uzyskać za pomocą autotransformatora, reaktancji regulacyjnych, rezystancji regulacyjnych w obwodzie stojana itp. W praktyce ten sposób regulacji prędkości obrotowej silnika indukcyjnego jest prawie nie stosowany. Grupa B 1.) U = Z * I 2.) E = W = (LI 2 ) / 2 Q = U* C ,więc E = ½ *CU 2 3.) Reaktancja jest wartością urojoną. (Przypadek równoległy) 1/Z C = 1/(j ωL 1 ) + 1/(jωL 2 ), 1/Z C = 2/(jωC)
2/(jωL) = - j * 2/(ωL)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)